Roudnice nad Labem

Tsjechië, Roudnice nad Labem

We zijn al vaak in Tsjechië geweest en niet alle plaatsnamen zijn makkelijk te onthouden. En zo kan het voorkomen dat je een plaats binnen komt en denkt... hé dat heb ik eerder gezien.
Dat overkwam ons dus vandaag toen we over de brug Roudnidce binnen fietsten en het enorme Slot zagen.
In 2018 zijn we met de auto (omdat het toen heel erg warm was) vanuit Melnik hier naar toe gereden om het slot en de kerk te bezoeken. Zie: https://www.pindat.com/pindata/user/hermanz/2018-08-23

Op de terugweg kwamen we door Terezin wat in de oorlog een concentratiekamp was. Daar zijn we in 2004 al eens geweest. Dat wisten we nog wel 😉. Het voormalige Joodse Getto hebben ze behoorlijk opgeknapt en ziet er nu een stuk beter uit. Goed dat ze dit in stand houden maar dat er dan in eens €8 entree voor nodig is...

43 km.

Jullie reis duurt alweer hoelang? Wat doen en zien jullie veel, het houdt niet op! Maar eerlijk is eerlijk, de reis is super interessant 🧐 Geniet er maar van, zo’n reis kan niemand van jullie afpakken! Hier alles goed, 2 brave borsten op de bank naar Prinsjesdag gekeken. Wat een vertoning en wat een waardeloze regering met nog steeds een met zichzelf ingenomen Rutte! Groetjes P&F