Arzachena en Porto Cervo

Italië, Alzachèna/Arzachena

We rijden eerst naar de Nuraghe Abbuciu. Een typische Vesting uit de Bronstijd waarvan er verschillende op Sardinië te vinden zijn.
Dan door naar Arzachena. Een gezellig stadje dat nog relatief Sardijns is gebleven. Bijzonder is de trap naar de Santa Lucia die er ieder jaar anders uit ziet doordat de treden steeds anders beschilderd worden.
Volgende stop is bij Porto Cervo. Een leuke kerk met mooi uitzicht en een plaatsje met 430 inwoners waar alle grote modehuizen vertegenwoordigd zijn. De jachten van het veelal extravagante publiek liggen hier in de haven.

De hagelwitte stranden bij Porto Cervo zijn beroemd. Ik heb de Piccolo Pevero bekeken. Het is niet echt strand maar meer kleine witte steentjes. Helemaal vol gezet met strand bedden die je kunt huren en bij de bar kostte een sandwich €16. We besloten het strand bij ons hotel maar op te zoeken.

Mooi!

Paula 2023-09-25 20:18:05

Indrukwekkend mooi

Mimi 2023-09-25 20:18:57

Interessant wat jullie allemaal zien en doen! Bewonder jullie zeer! Groetjes Frances

Frances 2023-09-25 20:37:23

Dit is genieten !! Prachtig om mee te kijken.