Carolinensiel, Harlesiel en Neuharlingersiel

Duitsland, Wittmund

Oorspronkelijk hadden we in Carolinensiel aan de kust willen staan. Daar waren de campings echter vol waardoor we moesten uitwijken naar Wittmund.

Vandaag op de fiets naar Carolinensiel. Daar zou een Biospharen markt zijn met lokale producten. Die ging vanwege Corona niet door, maar staat nog steeds op de website van de gemeentelijke tourist info. De ostfriesen zijn niet zo snel, werd ons verteld.

De campings aan de kust zijn echt overvol en erg groot en niet aantrekkelijk. Achteraf zijn we dus blij met onze wat verouderde en vrij lege camping in Wittmund.
Bovendien is het aan de kust wel heel erg touristisch. Leuk om even te zien, maar niet voor de hele week.

Aan het eind van onze 54km lange tocht kregen we twee buitjes over ons. Verder was het een geslaagde dag.

Leuke foto’s, wij zouden ook niet kiezen voor die overvolle campings, VRESELIJK! Dan ga je toch echt op zoek naar iets anders en dat doen jullie dus ook. Uit alles blijkt dat het overal behoorlijk druk is. De foto’s van die mooie tuin/park zijn zeer de moeite waard en het haventje van Neuharlingersiel lijkt een beetje op Spakenburg. Die berlinerbol lijkt ons zeer de moeite waard! Jullie hebben best mooi weer zo te zien! Vannacht viel hier veel regen, maar overdag scheen de zon, gelukkig is de ergste warmte verdwenen. Fijn weekend, groetjes 🚵‍♀️🚴‍♂️😃 P&F

Frances,Pieter 2020-08-29 17:58:13

Mooie reportage! Wat een vreselijke campings die jullie lieten zien. Meer parkeerplaatsen, met wat extra's. Groeten , tot de volgende keer.

Gosse en Marijke 2020-08-30 15:33:09

Ja, leuk de kust met het strand maar zoals jullie ook weer ontdekten, kleven er ook nadelen aan, drukte, volle campings,. Lekker rustig bij jullie, genieten jullie daar maar van, samen met een berlinerbol🤣😂