Düsseldorf - Eemnes

Nederland, Eemnes

De 206 km naar huis gingen vlot en voor één uur waren we thuis en werden met wat onweersknallen welkom geheten.

Op vrijdag 18 juni begon onze reis.

Zondag 25 juli kwamen we weer thuis in Eemnes aan.

Met de auto reden we 2000 km en we hebben 800 km gefietst.

We stonden op 7 campings en waren iets meer dan 5 weken op vakantie.

In grove lijnen gingen we dus de Rijn op en af. Maakten een paar uitstapjes langs andere rivieren zoals De Saar, La Bruche en De Donau. De Saar en De Bruche komen uiteindelijk in de Rijn uit en stromen ook dezelfde kant op.
De Donau is nogal afwijkend. Die loopt de andere kant op. Van West naar Oost en mond uit in De Zwarte Zee.

We reden door België en bezochten Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Lichtenstein. 6 landen.

Saarbrucken is een relatief kleine hoofdstad van een Deelstaat van Duitsland die vroeger erg belangrijk was voor de ijzerindustrie.

Molsheim, bij Straatsburg in de Elzas. Heerlijk tussen de druiven en in Straatsburg waan je je al snel in Parijs.

Dan kamperen naast het Drielandenpunt van Frankrijk, Zwitserland en Duitsland. En bij elke fietstocht doe je dan al snel 2 of drie landen aan. En voor elk land andere corona regels! Controleren doet niemand.

De Bodensee. Na 58 jaar was ik hier weer terug. Grappig om eigenlijk weinig te herkennen wat ik als kind toen gezien heb.

In een Oostenrijkse trein (inclusief onze fietsen) naar Liechtenstein. Zulke dingen zijn wel een belevenis maar eigenlijk best simpel tegenwoordig. En dan langs de nog smalle Rijn terug fietsen.

Met de Kabelbaan de Phänder op. Prachtige uitzichten.

Eindelijk in Ulm geweest: "in Ulm, um Ulm und um Ulm herum" en de hoogste kerktoren ter wereld gezien.

Karlsruhe met het enorme Slot en de ideale stervormige stadsplattegrond. Hier worden we bij onze fietstochten wel gehinderd door het hoog water in De Rijn. Diverse bruggen en veerponten zijn afgesloten en de meeste fietspaden langs en in de buurt van de rivier ook.

De camping bij Bonn was net droog gebleven. De Rijn kwam maar tot 6,8 m en bij 7,1 m zou de camping onder lopen. Wij konden er direct aan de Rijn kamperen die nu wel 500m breed was. Een hele belevenis.

Genoten van veel taart, bier en lekker eten.

Maar ook van natuur, bloeiende oevers en bermen, mooie stadspleinen, kerken en kasteeltjes.

Één dag was het te warm en één dag te nat. Verder hebben we kunnen doen wat we wilden. Dus best geluk met het weer.

Er zijn 120 reacties gegeven op mijn blog. Erg leuk, Bedankt!

Welkom thuis na een fijne vakantie!

Paula 2021-07-25 18:36:54

Een mooie samenvatting van een prachtige rondreis. Jullie zouden goede reisleiders wezen. We hebben meegenoten. Fijn dat jullie weer in de buurt zijn !! Morgen mooi weer volgens de voorspelling.