De grotten van Dong Hoi

Vietnam, Thành phố Đồng Hới

Om 5.40 uur kwam de trein aan in Dong Hoi. Het was weer een zware nacht met veel lawaai en harde bedden. We werden wel keurig gewaarschuwd dat we moesten uitstappen.
Chauffeur en gids kwamen iets later. Er was blijkbaar wat verwarring over met welke trein wij kwamen.
Omdat we pas na 12 uur kunnen inchecken in ons hotel beginnen we gelijk met ons programma. Eerst onderweg bij een bakker broodjes en wat lekkers gehaald en daarna bij een thee tent zitten ontbijten. Het is zeker al 30 graden en benauwd.

De Paradise Cave staat als eerste gepland. Eerst een flinke klim langs een stijl pad. Maar dat is het waard want de grot is echt enorm groot en mooi. En natuurlijk weer 500 treden naar beneden naar de auto.

De Phong Nha cave is de volgende. Kost minder inspanning want daar gaan we met een boot doorheen. Ook wel groot maar iets minder spectaculair. Daarna lunchen en uitrusten in het hotel. We zijn behoorlijk gesloopt.

In de avond lopen we naar het centrum waar we bij The 3 hugs lekker eten.

Conditie test overleefd voor een prachtige omgeving. Lijkt wel sprookjesland in de grot!!Wauwwww!!