Arles, historische bouwwerken

Frankrijk, Arles

Het is hier inmiddels ook 30 graden. We hebben een pas gekocht voor 4 historische monumenten en 2 musea. Vandaag de eerste paar en dinsdag de rest. De hele stad is oud, maar het Amphitheater 1ste eeuw en het ondergrondse forum zijn wel heel bijzonder.

Om 15.30 uur zijn we terug op de camping en zien nog net Twente winnen van Sparta waardoor Twente Europa in mag, Conference League.

10km.

Arles is een mooie oude stad vind ik, voor mij veel herkenning 😊

Mimi 2023-06-11 17:29:23

Wat bouwden ze vroeger toch mooi en artistiek, wij genieten er nog van. De huidige bouw kan ik niet bewonderen, zo koud en strak, en kwalitatief niet solide. Wat doen en zien jullie toch veel! Jullie tweetjes op een terrasje in de schaduw, met iets lekkers op tafel kan bij mij al helemaal niet stuk, 👍geweldig! Ik was vandaag op een opening van een expositie in het RS. Werk van inwoners , zeer de moeite waard. Het is er altijd gezellig. Fijne avond, groetjes Frances

Frances 2023-06-11 18:04:17

Wat heeft Frankrijk toch prachtige oude architectuur!!

Ingrid 2023-06-11 18:16:34

Mooie, oude stad. Eigenlijk te warm nu. Wel lekker koel binnen bij het bekijken.

Paula 2023-06-11 18:17:26

Wat een geweldig verslag van jullie vandaag. Valt dit alles goed te verwerken ? Het is veel lijkt ons. Nu maar nagenieten. Heel fijn om mee te kijken. Liefs van ons

Gosse en Marijke 2023-06-11 18:43:08

Leuk om te zien, vooral omdat wij daar vorig jaar hebben rondgelopen.