Natuurpark Sud Heide

Duitsland, Faßberg

We fietsen een rondje van 33 km door het natuurpark Sud Heide. Een deel van de Luneburger Heide.
Wel een mooi stukje natuur. Maar voor mooie heide kun je beter in Nederland zijn.

Bijzonder is het stuk heide met heel veel jeneverbes struiken.

En als laatste bezoeken we het Luchtbrug museum in Faszberg. Dit was één van de vliegvelden die Berlijn van alles wat nodig was voorzagen toen deze stad door de Russen volledig werd geïsoleerd. En om 2.000.000 mensen in leven te houden is heel wat nodig.
Vanuit Faszberg werd er heel veel steenkool vervoerd.

Interessant al die plekken waar jullie komen! Is het daar ook zulk mooi weer? Hier is het puffen geblazen, de mussen ‘vallen’ van het dak! Binnen is het heerlijk koel. Ik het RosaSpierhuis hebben veel bewoners Corona! Ik heb besloten maar thuis te blijven, ik ben geen 18 meer en heb de afgelopen jaren mijn stinkende best gedaan iedere besmetting te ontlopen! Denken we dat we weer alles kunnen doen, NIET DUS! Kunst is niet depri te worden en gewoon door te gaan met ademhalen! En vooral positief te blijven! Gr 💁‍♀️😀🌞😎😃

Frances 2022-07-18 17:09:37

Heerlijk fietsweer dus. Ja, de hei begint hier pas half/eind augustus. Bijzonder museum. Hier is het vandaag en morgen tropisch warm, morgen code oranje.