Swinoujscie, Polen

Polen, Świnoujście

Het is zonnig maar koud door een noordelijke luchtstroom. We gaan met de auto 50 km oostelijker naar het eerste stadje in Polen.
Die 50 km werden er 70 want iedereen was vandaag met de auto op pad en de weg langs de kust was één lange file. Een omweg wat verder van de kust af was de oplossing.
Daar bezoeken we eerst twee vestingwerken die de toegang vanaf de Baltische Zee tot de rivier de Swine bewaakten.
Daarna het gezellige stadje in en op het terras op het grote plein lekker gegeten.
Dan tanken voor een Euro per liter en via Slot Stolpe en het stadje Usedom terug.

131 km.

Jeetje jullie doen en zien veel! Wij zijn onder de indruk! Nu alweer in Polen, waar de zon schijnt. Dat oorlogstuig vind ik niet zo leuk om te zien, al begrijpen wij dat alles er voor de show staat en ligt. Wij zijn weer terug van onze ultra korte vakantie van 2 dagen Veere! Het was erg fijn er even tussenuit de knijpen, maar zitten nu innig tevreden en kneuterig weer thuis. Oost West, thuis best! Heel veel groeten voor jullie drietjes Slaap lekker straks, Pieter, Frances