Etang du Grand Coulon

Frankrijk, Outines

Gisteravond het damesvoetbal zitten kijken terwijl het om ons heen onweerde. Het leek wel of de bliksem van alle kanten kwam. Door de regen en hagel konden we het commentaar op de TV niet volgen.

Vanmorgen was het weer blauw en zonnig. Wel wat koeler.

Iets westelijk van het Lac du Der liggen wat kleine meertjes in een groene omgeving en er stonden een aantal vogelkijkhutten op de kaart. Daar wilden we heen en dan rond die meertjes fietsen. Helaas de paadjes waren niet echt geschikt voor fietsers... Wel twee kijkhutten bezocht maar denk dat de tijd van het jaar niet zo geschikt is.

Op de terugweg langs het natuureducatie centrum gefietst en gezellig gekletst met een van de medewerksters. In september (2020) zagen wij duizenden Kraanvogels in Noord Duitsland. In Oktober komen er heel veel naar het Lac du Der. Daar zijn we nu dus te vroeg voor.

13 km.

Prachtige foto’s met de vele vogelsoorten ! Geen lekke band vandaag? Vannacht heeft het hier enorm geregend en geonweerd, de temperaturen zijn iets koeler.Heerlijk. De natuur is er blij mee. Groeten, Frances

Frances 2022-09-07 14:59:10

Wat wil je lieve lezers, als je man er een 20 jaar oude band in stopt, dan rijd je wel lek. Net zoals mensen die ouder worden, worden ze ook brozer, nou een binnenband heeft dat ook Reactie Tja, kan gebeuren. Nu ga je dus voortaan naar een echte fietsenmaker... Ik ben benieuwd!

Boze Vrouw 2022-09-07 15:06:07

Heerlijk, de Herman-paadjes zijn weer in beeld. Iets koeler is wel fijn! Hier vannacht ook gedonder met als resultaat ruim 11 mm n de regenmeter.