Deidenberg - Eemnes

Nederland, Eemnes

We zijn weer in huis. Hadden een prachtige week in de Ardennen.

De kleine camping van John en Ruud is ook wel heel bijzonder. Alles heel simpel maar goed geregeld. En als je geen zin hebt om te koken dan schuif je gewoon in de kantine aan om mee te eten. Heel veel gasten doen dat dagelijks. Wij genoten twee keer van de kookkunsten van Ruud.

De hele Vennbahn hebben we nu (2018 en 2022) , op een paar kleine stukken na, in beide richtingen befietst. Heel mooi dat deze spoorbaan zo een tweede leven kreeg. Jammer dat er toch een paar stevige klimmetjes in zitten en dat je dat niet in de folder leest.
De oorzaak van één van deze klimmetjes is een 800m lange tunnel die door vleermuizen is bezet nadat de trein gestopt was. Daar kwam men achter toen het fietspad jaren later werd aangelegd. De tunnel mag daarom niet meer gebruikt worden en je moet dus de berg over fietsen.

In totaal 224 km gefietst.

Die tunnelvleermuizen zijn dus een plaag! Vieze lelijke beesten zijn het! Jullie zijn weer op honk in Eemnes, jullie hebben vast weer nieuwe vakantie plannen? Ik hoor en zie het wel, altijd leuk om voor niks mee te reizen! Voor straks welterusten, groetjes Frances

Frances 2022-05-15 21:03:04

We hebben met veel plezier naar jullie fietstocht gekeken. Een mooi stuk Europa gezien. Mooie foto's en uitzichten. De drone is een geweldige uitvinding. Tot een volgende keer. Lieve groeten van ons.