Langs de bloeiende oevers van de Donau

Duitsland, Lauingen (Donau)

Langs de prachtige bloeiende oevers van de Donau fietsen we naar Lauingen en door leuke stadjes zoals Gundelfingen en Petersworth terug.
Stadjes met mooie pleintjes en gekleurde huisjes speciaal voor Frances.
Het is hier een veen gebied. Steeds kom je langs meertjes.

Door de vele regen van de afgelopen weken is de waterstand in de Donau hoog. Sommige fietspaden zijn afgesloten en dan moet je omrijden.

52 km

Ik zeg dat doen jullie goed en ach omrijden dat kunnen jullie ook wel aan toch 😊

Mimi 2021-07-12 18:13:37

Wat doen en zien jullie toch veel! Mooie foto’s die veel water tonen, maar ook veel zon. Door de modder wadend na zoveel regen! Dat senioren centrum in een kasteel, kan stapels oudjes herbergen,, lijkt ons niet zo gezellig daar te wonen.👵👨‍🦳 Wij zaten vandaag in restaurant ‘On The Rock ‘ in Aalsmeer, met prachtig uitzicht over het Brasemermeer. Wat is het leven dan heerlijk! Groeten voor jullie, we wachten op het volgende reisverslag! P&F

Frances 2021-07-12 18:17:30

Leuk die alternatieve "Herman-paadjes". Dat pad langs het water is wel erg nat. Waterfietsen?

Paula 2021-07-12 18:55:05

Kercentrales zijn nu niet de mooiste plek voor senioren, maar het kasteel is prachtig. Gelukkig hebben we geen centrale in Eemnes, maar wel tennisbanen, die naar de noordkant kunnen verplaatst en de seniorenwoningen erop. Goed idee! De Donau lijkt ook niet op de Vaart, de Vaart is mooi maar de Donau is veeel groter en veel mooier. groetjes