Rastatt

Duitsland, Rastatt

Gelukkig weer een droge dag vandaag. We wilden langs De Rijn naar Rastatt. Maar alle paden naar en langs de Rijn zijn grondig afgesloten. En mocht je toch iets verder gaan dan krijg je gelijk een bon zagen we.
We hebben nog wel wat hoogwater plaatjes kunnen maken.

Rastatt was geheel onverwacht een heel mooi stadje met een enorm slot. Echt de moeite waard om te bezoeken.

Onze tocht was 47 km.

Toen wij van Basel naar de Bodensee gingen merkten we dat het steeds drukker werd en dat de camping die we wilden vol was. Het alternatief had nog wel plek en was achteraf gezien ook veel beter.
De volgende camping bij Ulm bleek ook al vol geboekt. Dus ook daar een goed alternatief gezocht en gevonden. Door de vakanties en corona versoepelingen lopen de campings dus vol.
Toen maar besloten, tegen onze gewoonte in, om de campings bij Karlsruhe, Bonn en Düsseldorf waar we nog heen willen maar vast te reserveren.
Karlsruhe werd ook een alternatief en dat bevalt prima. De anderen lukten wel. Maar deze twee liggen direct aan De Rijn.
Nu is dus de vraag hoe hoog komt het water en hoe snel zakt het weer?

De camping bij Bonn zegt nu dat ze 17 juli weer open zijn. Dat is mooi op tijd voor ons, maar we moeten het eerst nog zien...

1 ding is zeker, jullie vakantie is beslist niet saai! Zelfs spannend, gezien het zoeken naar een camping en oppassen voor ondergelopen wegen en fietspaden! Een bekeuring krijgen word je ook niet vrolijk van! Jullie blijven nog een dikke week weg, even wennen aan dit koude en ook natte kikkerlandje. Fijn weekend, groeten lfs P&F

Frances 2021-07-15 18:50:06

Jakkie, hier een natte boel. Maar ... het mooie weer komt er dit weekend aan. Gelukkig bij jullie niet te veel beperkingen door het hoge water.