Wiesbaden

Duitsland, Wiesbaden

We fietsen 35 km door Wiesbaden.
Eerst langs de Rijn naar Slot Biebrich. Een enorm slot dat in 1702 door George August Samuel van Nassau-Idstein werd gebouwd aan de Rijnoever.

Dan naar de Sekt Keller van Henkel.

Daarna fietsen we noordelijk naar de Nerobergbaan. Een kabel trein naar een mooi uitzicht en de Russische kerk. Geschonken door Adolf van Nassau.
De kabeltrein wordt voortbewogen door water. Een tank in de bovenste wagon wordt vol gegooid met water en de wagon beneden laten ze juist leeg lopen. Door de zwaartekracht komen de wagons dan in beweging.

We dalen weer af naar de Altstadt waar de Wein woche gaande is. Drie podia en 100 wijnhuizen die hun wijnen aanbieden.

We hadden daar wat langer willen blijven en ook eten maar het warme drukkende weer was erg vermoeiend. Om 18 uur weer op de camping en we steken zo de BBQ aan.

Mooie plaats, maar idd erg benauwd warm weer vandaag.

Paula 2023-08-19 19:42:34

Weer een stukje geschiedenis. Gezellige drukte. Goed van eten en drinken. Morgen w.s. minder benauwd. Groet van ons.

Gosse en Marijke 2023-08-19 20:58:14

Leuke foto’s! Wat zijn jullie toch actief! Groetjes Frances

Frances 2023-08-20 08:06:10

Jullie acties maken dat wij van alles zien, en dus hoeven we er niet meer naar toe? of juist wel... De foto's vertellen al veel. Dank en ga zo door, wij genieten wel.