Boulogne sur Mer - Eemnes, 380 km

Nederland, Eemnes

We zijn weer veilig aangekomen in Eemnes. De reis ging vlot.

We vertrokken op 2 juni en arriveerden weer in Eemnes op 22 juli.
De auto maakte 3964 kilometers en op de fiets legden we er 835 af.

We hebben het weer getroffen met het weer. Een paar dagen die echt te warm waren en een paar waar op er wat druppels vielen maar die hinderden ons niet.
Gelukkig geen ernstige problemen met de fietsen zoals vorig jaar.
Helaas maakte ik een val en kwam in een “zoutpan” terecht toen we de Camargue bezochten. Gevolg een kapotte camera en een hevig verzwikte enkel. Fietsen en autorijden ging gelukkig nog en de pijn werd na een paar dagen wel minder. Er heeft nog een wel een dokter naar gekeken. Die kon niets ernstigs constateren maar adviseerde wel om röntgen foto’s te laten maken. Mijn voet voelt nog steeds vreemd en enkel en kuit zijn nog dik. Dus dat moet nog maar gebeuren.

Dan de blijvende herinneringen:
Een camping in Arlon waar Frank Sinatra de hele dag zijn longen uit zijn lijf zingt
Kamperen binnen de muren van Langres
Fietsen en met de Funicular door Lyon
Het Amphitheater in Arles uit de 1ste eeuw en de Flamingo’s in de Camargue
Al die sluizen en aquaducten langs het Canal du Midi. Aangelegd in 1681.
De oude stad Minerve
Castelnaudary: De stad waar de Cassoulet uitgevonden is
De oude overdekte markt in Revel
Lucht en ruimtevaart in Toulouse
Wijn en Oesters in Meilhan-sur-Garonne
De voorbereidingen van de Tour aankomst in Bordeaux
Een ongelooflijke hoeveelheid Chateau-tjes en Abdijen
Fietsen door de wijn-caves in Saumur
De oorlogsherinneringen in Normandië en mijn stad: Hermanville sur Mer
Lunch op het strand van Houlgate met Heleen, Martijn, Tygo, Fleur en Mirte
Fietsen tussen de druiven in: De Minervois, Bordeaux, Entre2mer en Val de Loire.

Al met al hadden we een fantastische vakantie. En dank voor de vele reacties op mijn berichten.

Welkom thuis!

Frances 2023-07-22 16:52:53

Dank jullie wel voor het nee reizen van deze mooie vakantie,ik hoop dat ik de verslagen terug kan lezen zodat wij ook jullie mooie plekken kunnen bezoeken👍🏻🌞

Mimi 2023-07-22 19:01:31

Dit was een boeiende reis. We keken met veel plezier mee. Veel dank hiervoor. Liefs van ons

Gosse en Marijke 2023-07-22 20:44:42

Welkom thuis. Prachtige vakantie.

Paula 2023-07-22 23:11:35

Lieve mensen, van harte welkom in ons (nu nat) landje. Beter dan 50 graden Celsius elders. Jullie hadden een fantastische reis, althans dat vind ik. tot gauw.