Lac DU DER - Lac du Kir (Dijon)

Frankrijk, Dijon

In een straal van 300 km is het weer de komende dagen erg onrustig en wisselvallig. In het zuiden is het wel iets warmer daar wordt de 20 graden nog gehaald.
Wij gaan 200km zuidelijker naar Dijon. Zo'n stad waar je meestal voorbij rijd of juist in de file staat.
Wij gaan die nu maar eens bekijken.
De stad camping is prima maar als je aankomt wel chaotisch.
Reserveren kan alleen dagen van te voren. Telefonisch werd ons verteld dat als we om 14.00 uur aankwamen er wel plek was. Wij waren er om 13.15 uur en toen waren er nog twee plekken.
Maar wat wil je voor €16 per nacht.

Onderweg eerst naar Chaumont gereden om het beroemde spoorviaduct te zien. 600m lang, 50 bogen en 52m hoog. Indrukwekkend om te zien. Gebouwd in 1855 om de stad per spoor met Parijs te verbinden.

Onze verplaatsing naar het Zuiden pakt goed uit. Het weer is beter dan verwacht. We eten zelfs buiten op een overdekt terras.

Prachtig spoorviaduct idd, mooie foto's. Mooi plekje weer zo te zien.

Paula 2022-09-08 15:43:32

Dat viaduct is inderdaad heel bijzonder! Leuk om in een trein te zitten, zodat je naar beneden kijkt, eng ik heb hoogtevrees! Hier na veel regen schijnt weer de zon, wat een mooie zomer is het toch! Groeten, 💁‍♀️Frances