De Nigardsbreen Gletsjer

Noorwegen, Vestland

Van Borgund naar Gaupne was 79 km. Met een enorme pont staken we over van Fodnes naar Mannhler. Een tak van de Sognefjord.
Al voor 12 uur waren op de camping in Gaupne. En heel mooi weer. Daarom besloten we na de lunch om gelijk naar ons hoofddoel hier te gaan. Een enorme gletsjer.
Eerst weer rijden tussen heel veel watervallen, dan met een bootje en dan nog 1600 m flink klauteren. En elk jaar moet je 30 m verder klimmen want zoveel smelt de gletsjer per jaar door de opwarming.

Prachtig en een hele belevenis.

Nu lekker uitrusten bij de BBQ.

Ik ben stinkend jaloers, wat MOOI IS NOORWEGEN TOCH! De zon schijnt, watervallen, fjorden, gletsjers en nog belangrijker het is er zo rustig! Jullie vakantie kan niet meer stuk. Wens jullie nog meer moois toe, geniet ervan, en ik geniet mee. Frances

Frances 2022-06-20 19:32:11

Geweldig mooi die tocht ... fjorden en die gletsjer, super. Gelukkig niet te warm om zo heftig te klimmen. Hopenlijk morgen geen spierpijn ivm gebruik van andere spieren dan bij fietsen.

Paula 2022-06-20 19:37:32

Wat een mooie plaatjes, dat kan daar wel in dat prachtige landschap. Gelukkig ook nog mooi weer, wat wil je nog meer? Goede reis en veel plezier. Hartelijke groet van Maria en Klaas.

Maria B 2022-06-20 20:15:40

Wat een prachtige reis, Noorwegen lijkt mij prachtig.

Mimi 2022-06-20 20:56:00

Het is hier erg mooi en we hebben geluk met het weer. En ja, Paula, je mag wel even langs komen om mijn knieën te behandelen. Ik wist niet dat ik spieren aan de achterkant had.

HermanZ 2022-06-20 21:40:01

Wat een prachtige omgeving/land. Al een sneeuwpop gemaakt⛄☃️⛄☃️ Heerlijk dat het zonnetje ook weer bij jullie schijnt🌞🌞🌞 Hopen dat het mooie weer nu een tijdje bij jullie blijft. Enjoy it.

Ingrid 2022-06-20 22:32:58

Geweldig! Wat een land en zo weinig mensen in de buurt! Dat is hier wel anders. jullie lijken uitverkorenen dit alles te kunnen meemaken. straks bestaat dit alles niet meer in deze pracht. Of hebben jullie het zelf bedacht, natuurlijk! jullie foto staan in het Blad van de Historische Kring met de Eemnesser vlag. groetjes..