Laatste dag...het zit er weer op!

Portugal, Almancil

Eerst nog even op gisteren terugkomen. Vandaag is het Sunday Roast bij Quinta dos Amigos. Voordat het zover is gaan we nog even lekker bij het zwembad liggen. Geen ontbijt, alleen later wat ham met meloen. Ja, alles moet op voordat we naar huis gaan. Nog even zwemmen, douchen en om 1 uur richting het restaurantje aan het einde van de Quinta.

We worden sjiek ontvangen en uitleg met wat we allemaal gaan krijgen. 4 gangen zegt de kok. We beginnen met Champagne die geen Champagne genoemd mag worden. En die is me toch lekker!! Dan eerste voorgerechtjes. Een soort bitterbalachtig rondje met kwarteleitjes en truffelmayonaise, een soort quiche met zalm, iets met ham, iets met garnalen en een soufflé. Daarbij ook nog een toast met geitenkaas. Sjonge, als dit de voorbode is voor wat er nog meer komt....zalig!

Volgende ronde, oesters, bakjes met garnalen en mini broodjes zalm. Echt heerlijk. Er werd wel een verdeling gemaakt omdat alleen Willem en ik de oesters eten. Maar, na een eerlijke deal te hebben gemaakt met Robin, ik zijn oesters en hij mijn broodje zalm, is iedereen weer tevreden. Op de achtergrond speelt een man met gitaar leuke deuntjes die we gezellig mee kunnen zingen.

Ondertussen is Champagnefles 2 aan de beurt. Vis moet zwemmen he?

Hoofdgerecht is eend met aardappeltjes, doperwten en courgette gratin. Het kan niet op! Wat een lekkernijen zeg! En dan moet het toetje nog komen.

Eerst een bolletje eigengemaakt frambozenijs. Toen dacht ik nog...gelukkig, het is niet te veel. Maar er lag ook nog bestek. Ojee....komt er toch nog wat? En ja hoor. Een aardbeiengebakje. Ook heerlijk. Als slot nog een Portje na en vol zitten we. Wat een leuk idee om te doen. Voorlopig zitten we propvol.

Dus weer in de ruststand bij het zwembad. Om het vochtgehalte op peil te houden een wijntje erbij en als diner een wijntje met salt and vinegar chips. Even tv kijken, we hebben BVN, naar een programma over reizen door Thailand, kunst en kitsch en iets met schilderijen. De oogjes vallen langzaam dicht.

En nu, koffer grotendeels ingepakt. Laatste sinaasappels zijn geperst dus ook aan de vitamine wordt gedacht. Al 2 potjes tafelvoetbal gespeeld met Robin en ja, weer compleet weggespeeld. Gelukkig nog wel een beetje gescoord. Ik moet echt in trainingskamp. Straks barbequen als lunch en voor nu, heerlijk in de zon bij het zwembad. We vliegen pas om kwart voor 10 vanavond.

Jeetje in Portugal weten ze wat brunchen is👌👏 En een prachtige afsluiting van een mooie en zonnige vakantie.Hartelijk bedankt voor het mee Beleven van jullie vakantie Veel liefs koos en marian

Marian Hulspas 2024-04-22 14:17:54

Leuke verhalen maar dat kan Christel wel. Maak er nog een leuke dag van en voor vanavond goede terugvlucht naar Holland. Het weer is hier HEEL anders dan daar hoor in Portugal. En voor straks WELKOM THUIS