Alghero

Italië, Alghero

Vroeg wakker, erg onrustig geslapen. Het hoofd was nog over de route aan het nadenken en natuurlijk ben ik ook supernieuwsgierig hoe het er nu bij daglicht uit ziet hier buiten. Half 8 sta ik dan ook al op het dakterras naar de olijfgaarden te kijken en in de verte zie ik de baai van Alghero. Het is een prachtige omgeving. Langzamerhand ontwaken alle huisgenoten en gaan we op pad naar een supermarkt. We hebben immers niets in huis en de dag begint echt niet zonder koffie. Op naar de Lidl. Half 9 gaat hij open. We slaan koffie, thee, broodjes, vlees voor de barbeque en wat dan ook nog meer in. Snel naar huis om te eten. Gisteravond hebben we niet meer gegeten omdat we gewoonweg te moe waren. Heerlijke broodjes met ham, koffie en sinaasappelsap. Halverwege het ontbijt moet ik nog naar de receptie want Pietro verwacht mij daar om 10 uur om de betalingen af te handelen. Na alles geregeld te hebben, te hebben gegeten en alles weer afgewassen te hebben, vertrekken we naar de oude stad van Alghero.Eindelijk een parkeerplaats gevonden, vlak bij de stadsmuren. Wat een mooi uitzicht over de golf van Alghero en richting de grotto di Nettuno. Na een rondwandeling over de stadsmuren en een ritje met een treintje door dezelfde oude stad, gaan we nog naar Capo Cassia. Het uiterste puntje waar de trappen beginnen naar de Grotto di Nettuno. jacco loopt een stukje de trappen naar beneden. Het zijn 650 treden dus wij blijven boven wachten. Mooie vergezichten over de baai met op verschillende punten oude wachttorens. Om half 5 terug in ons huisje en we borrelen even tot het tijd is om te gaan barbequen. En dat wil helemaal niet lukken. Vreemde kolen, willen niet branden.....schiet dus niet op. Na een uurtje aangemodderd te hebben gooien we het vlees in twee koekepannen en voila, het eten is klaar...op dit moment bekijken we de route voor morgen. Naar het andere eind van het eiland, ongeveer 150 kilometer. We zullen zien wat die dag ons weer brengt......Laterz....