La Rochelle

Frankrijk, La Rochelle

Om 10 uur hebben we alles weer afgebroken en in de auto zitten. Het is een reisdag. Einddoel, la Rochelle, een tussenstop voor een nacht op doorreis naar Spanje. De reis gaat voorspoedig en om een paar minuten voor twee komen we aan bij een stadscamping. Er staan al veel mensen te wachten, nu maar hopen dat er nog plaats is. We sluiten aan in de rij en we krijgen een plaats toegewezen. Het is ondertussen 26 graden dus best wel warm. Snel de tent weer opzetten, de tarp niet omdat we toch morgen weer verder gaan en het droog weer is. Daarna via Decathlon om extra stokken voor de tarp te kopen en natuurlijk ook nog extra shirtjes, op naar het centrum van La Rochelle. Weer die eigenwijzigheid van Jacco en weer komen we op een parkeerplaats naast de stadsmuren van La Rochelle. We wandelen door het plaatsje, eten weer een ijsje, komen in de kathedraal met schitterende, bijzondere glas in loodramen en een orgelspel waar je kippenvel van krijgt. Erg mooi. door de stad weer terug en aan de andere kant komen we bij het stadsstrand terecht. Daar gaan we nog even zitten genieten voordat we boodschappen moeten doen voor de maaltijd van vanavond. We komen terecht bij de hyper. Een supergroot warenhuis. Jacco verlekkert zich aan ale stukken vlees die hij ziet. Tot zijn spijt mag hij maar een stukje uitkiezen. Het wordt een vette karbonade. Ik heb wat worstjes, aardappeltjes erbij met sla en we zijn klaar om te gaan koken en bakken. Jacco zit als een grillmeister aan zijn kooktoestelletje om zijn karbonade keer op keer met marinade in te smeren. En de maaltijd is heerlijk. Op dit moment heb ik geen wifi dus kan het verhaal niet doorsturen. maar het is in ieder geval gemaakt! Tot in Spanje luitjes!