Florence......tweede deel

Italië, Florence

Daar zijn we weer....na een goede nachtrust en een ontbijtje met de televisie op de formule 1 gaan we vandaag weer met de trein richting Florence. We zijn voorlopig nog niet klaar met deze stad!

Om 3 minuten voor 10 stappen we in de trein. We gaan nu vandaag wel een wielerronde missen door Montecatini Terme. Een race voor renners onder de 23. Maar goed, we kunnen niet alles zien....

In Florence aangekomen beginnen we meteen met een route. De eerste kerken die we tegen kwamen waren dicht. Het is natuurlijk zondag en er zijn gewoon kerkdiensten aan de gang. Het is niet anders. Wel in 2 andere kerken binnengekeken. Erg mooi weer. Even over een soort antiekmarktje gelopen en toen richting de palazzo Pitti, de vroegere residentie van de Medici's. In deze gebouwen zitten iets van 3 musea, de verschillende tuinen en een amfitheater. We kopen dus maar tickets voor alles. Stel je voor dat we iets missen.....

Nou, dat hebben we geweten. Wat is dit complex gigantisch groot! We hebben heel erg veel schilderijen gezien van schilders zoals Rubens, Raffaello en nog veel anderen....we hebben er niet veel verstand van maar het is heel indrukwekkend. We lopen alle kamers van het paleis door en gaan daarna de tuinen in. Het is vooral groot. Er staat niets in bloei dus echt spectaculair is het niet. En ook niet bijzonder goed onderhouden. Erg jammer. Via het uitzichtpunt bij Fort Belvedere naar nog wat tuinen gelopen tot we geen tuin meer konden zien.

Dan maar weer afzakken naar beneden richting de Ponte Veccio. Even koffie drinken op het terras van het Hard Rock Cafe. Voor we daar aankomen komt er een bijzondere stoet voorbij van verklede mensen met trommels en vaandels. Dat zal vast wel ergens voor zijn.

Na de koffie lopen we naar de straat waarvan we weten dat er een expositie moet zijn van de werken van Leonardo Da Vinci. Daar gaan we vandeweek nog maar eens heen want we gaan het niet redden om vandaag alles te zien. Deze week moet er dus nog maar een dag Florence komen.

Via de markt, waar ik gisteren een mooie kleur sjaal heb gezien maar niet heb gekocht, nog maar eens zoeken of hij er nog is.....natuurlijk zie ik hem niet meer....tot we bijna bij het einde zijn en ik toch nog een kraampje spot waar hij ligt......gelukkig......en nog eentje in een andere kleur. Jacco dingt af en ik ben ineens toch weer 2 sjaals rijker. Het is maar goed dat we niet te veel mee kunnen nemen in onze handbagage.

Om 10 over 6 richting Montecatini Terme. Daar aangekomen gaan we bij een restaurantje eten. Eerst een voorgerecht. Ik een bruscetta a la Toscane en Jacco een kaasplankje met maar liefst 6 soorten kaas......dan nog een hoofdgerecht. Ik een pizza met Gorgonzola en rucola en Jacco een tortellini a la Toscane. We zitten propvol. Nu nog even naar ons hotelletje en de dag zit er weer op. Morgen gaan we met de auto op pad. Arriverdecci!!!!