We're going to the beach, having lots of fun!!

Spanje, Costa Calma

Heerlijk geslapen! Niet vreemd na zo'n enerverende dag in de buggy. Vandaar staat het zoutmuseum op het programma. Maar zodra we de deur van de kamer open doen komt de warmte ons al tegemoet. Het is windstil. Dat gebeurt niet zo vaak hier en het belooft een bloedhete dag te worden. Plan wijzigt dus gewoon. Eerst ontbijten, dan naar de markt en dan op naar het strand! De beste plek om te zitten met die hitte.

We lopen naar de Afrikaanse markt. De kraam die we zochten stond er niet. Maar wel een kraam met leuke slippertjes. Natuurlijk moetten die gepast worden en ook als souvenier mee naar huis! Nog even een heerlijke cappucino drinken bij de kraam op de markt en bij de lokale supermarkt een sleutelhanger voor de kerstboom kopen.

Terug in het hotel snel alle spullen bij elkaar, omkleden en naar het strand. We vertrekken met de auto naar Playa de la Barca, het surfstrand. Hier is geen surfer te bekennen want er is gewoonweg helemaal geen wind. We leggen de handdoekjes neer en we blijken op een strand te liggen waar ook nudisten hun plaats hebben ingenomen. Ik ga zwemmen in zee. Lekker zeg! Even afkoelen want het is wel warm. Vanuit zee kijk ik naar de berg achter ons en denk, goh, hij is best hoog en daar bovenaan heb ik gisteren gestaan en ben ik in de buggy heengereden. Wat een overwinning op mezelf zeg!

Een paar uurtjes op het strand en daarna terug naar het hotel. Nog net op tijd voor de lunch. En daarna besluiten we winkeltjes te gaan kijken in Jandia. Er is daar een boulevard en goede parkeergelegenheid. We kijken wat rond en eten een grote coupe met ijs. Peggy een aardbeien en ik een yoghurtcoupe.

En dan zit het er op voor het autootje. Het was zijn laatste ritje met ons. De sleutel wordt ingeleverd bij de receptie. Morgenochtend vroeg komen ze de auto halen.

Om kwart voor 3 morgenmiddag worden we door de bus opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We hebben geregeld dat we de kamer tot die tijd mogen houden. Dat scheelt weer. Kunnen we net op het laatste moment omkleden. We vliegen om 7 uur 's avonds en komen in de nacht aan op Schiphol. Daar blijven we slapen en gaan 's morgens met de trein naar huis. Nog een laatste avond op het eiland.....

Geniet dan nog maar een paar uurtjes morgen, en oh wat een lekkere coupe met ijs, jammiiiiiiiii. Lekker slapen straks en dan hoor ik wel of jullie veilig thuis zijn gekomen. Ik wens jullie een safe flight en goede reis 😍😘

hanny 2016-04-13 21:25:17

Wel lekker zo even een weekje weg en dan dat het weer ooknog meewerkt, is super. Bij ons is het ook niet slecht hoor. Ik denk dat ikvanmiddag in de tuinga ziiten, mijn armen en benen invetten en zitten. Jurk naaien komt nog wel weer eens. Geniet nog even.