Het laatste avondmaal / home sweet home.

Frankrijk, Castex d'Armagnac

Ons laatste avondmaal bij La Chouette. Na een perfecte dag met zon. Suzanne en Hans hadden een heerlijke mosterdsoep en daarna forel. Zalig gewoon. Nog even gezellig nazitten en kletsen. Met minder borrels want om 4 uur gaat de wekker. De week zit er op. En wat hebben we genoten. Ik denk dat ik voor ons alle 4 spreek als ik zeg dat het heerlijk was.

Om 4 uur dus de wekker. Ik heb als een roosje geslapen, fit uit bed en even nog een bakkie koffie. De auto wordt ingepakt. Er gaat toch best wat extra's mee. Vooral die dozen met wijn, vruchten op Armagnac, Armagnac en wat al niet meer aan versnaperingen. Het regent buiten. Ook Frankrijk treurt al om ons vertrek. Nou ja, zo zie ik het in mijn gedachten dan. We geven Hans, Suzanne en Ella, mijn grote vriendin, een knuffel en we gaan op pad.

De reis gaat redelijk voorspoedig. We hebben echt de neuzen richting huis dus de stops zijn alleen de noodzakelijke. Het verkeer zit, totdat we in Nederland zijn, redelijk mee. In Nederland aangekomen lijkt het wel of iedereen onderweg is om ons te begroeten. Wat een files zeg! Er wordt een soort van plan b gemaakt. Eerst naar De Meern zodat Willem zijn auto op kan halen. Ilse rijdt Willie en ondergetekende naar Loenersloot waar ook Willem weer is om alle spullen over te laden in de auto's en huis waar het hoort. We nemen afscheid van elkaar en ik ga op pad. Nog 2 uur te gaan voordat ik de gemeentegrens van Appelscha bereik. Onderweg nog even de week laten passeren en moe maar voldaan steek ik de sleutel in het slot van mijn huisdeur. Home sweet home. Mijn vriendje is er nog niet, die komt woensdag weer thuis van de oppas. Geeft mij even de gelegenheid om te acclimatiseren. De temperatuur ligt hier iets lager en het regent. Ondertussen draait de wasmachine en kijk ik terug op een heerlijk weekje La Chouette.

Willem, Willie, Ilse, Hans en Suzanne, super bedankt voor deze week. Ik heb genoten.😘

Jullie kunnen terug kijken op een leuke vakantie, zo buiten het hoogseizoen… Op naar de volgende vakantie…