Black Canyon of the Gunnisson

Verenigde Staten, Black Canyon of the Gunnisson, Colorado

25 juni 2014

Schoon gewassen in een motelkamer in Montrose, Colorado. Maar laten we bij het begin beginnen Gisteravond heerlijke ribbetjes gegeten van de Grillmeister. Daarna nog even foto's gemaakt van de zonsondergang boven de duinen en toen lekker slapen.....dachten we. Natuurlijk hadden wij weer te maken met grillige weersomstandigheden. Nee, geen regen maar ernstige rukwinden. Ik werd soms met luchtbed en al opgetild door de harde wind. Toen het al een eind in de nacht was konden we eindelijk slapen. Vroeg wakker, half 7. Dus ook maar weer vroeg inpakken voor de volgende bestemming en voordat de muggen wakker worden. Half 8 zijn we op pad. Eerst in Mosca tanken en koffie gehaald in de plaatselijke hilbillytent met een erg aardige mevrouw. Na een uur door de saaie vallei rijden om er weer uit te kunnen komen we in een prachtig gebied door de bergen heen. halverwege stoppen we nog even voor een kop koffie bij de Mc Donalds en via de mooie bergen en een meer komen we om kwart over 12 in Montrose, Colorado aan. Hier hebben we als tussenstop weer een motel geboekt. Snel alles naar binnen en op weg naar onze volgende bezienswaardigheid, Black Canyon of the Gunnisson National Park. Dit is een canyon van 11 mile breed waar een rivier door stroomt. Een prachtige omgeving, maar ook erg hoog. De temperatuur begint hier weer te stijgen dus is het lekker warm. We gaan van uitkijkpunt naar uitkijkpunt en maken de mooiste foto's. Weer zo'n geweldig National park. We kunnen er niet genoeg van krijgen. Wat is de natuur toch mooi en grillig. Om 5 uur terug in motel. Eerst een douchen na een aantal dagen. Dat is zo lekker!!! Dan ga je een douche echt waarderen. De mail gelezen en daar blijkt ineens een annulering in te zitten van een camping in Sedona. Daar zouden we de 30e een nacht verblijven. helaas voor hun is er op dit moment een bosbrand en hebben ze pas 25 % kunnen blussen. Erg jammer natuurlijk want ik had graag daar op een camping gestaan. Maar we zijn niet voor een gat te vangen en gaan op internet op onderzoek uit. geen camping te vinden natuurlijk. Dan maar een motel boeken in Sedona, kunnen we er toch nog rond kijken. Zometeen eerst een restaurantje opzoeken hier en morgen gaan we richting de Arches in Utah. We zullen dus weer een paar dagen geen internet hebben maar wanneer we in Sedona zijn dan horen jullie weer van ons en onze belevenissen op deze roadtrip. See ya!!