Aramis, Arthos, Porthos en......d'Artagnan!!!

Frankrijk, Maupas

Vandaag is d'Artagnan het onderwerp van bezoek. Lupiac is zijn geboorteplaats. En daar gaan we in ieder geval heen. Lunch niet te vergeten want anders krijgen we Willem op ons dakje. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.

Klokslag 7 uur gingen de oogjes open. En dan is het aankleden en naar buiten! Temperatuur was hoger dan de dag er voor. Heerlijk om dan die frisse lucht op te snuiven. Even een uurtje zen voordat alles op gang komt.

Hans had het ontbijt weer klaar voor ons en na het gezellige ontbijt gingen we weer op pad. Eerst richting Thermes D'Armagnac. Het Chateau de Thibauld de Termes. Dit was de partner van Jeanne d'Arc. Het chateau heeft kamers die nog ingericht zijn in de stijl van nu. Tenminste, wat er van over was. Een half chateau ongeveer. Natuurlijk was deze gesloten toen we hier aankwamen. Maar dat mag de pret niet drukken. Gewoon lekker rondwandelen en kijken. Ook even in de kerk. De nodige foto's maken en weer op weg. Op zoek naar een lunchplek. Dat leek even makkelijker gezegd dan gedaan.

Na enige tijd rondgereden te hebben komen we in een klein plaatsje met wat terrasjes. Dat zegt niks natuurlijk, meeste was gesloten. Maar in de verte doemt een terrasje op waar mensen zaten. Hop, auto parkeren en er heen. Ilse in haar beste Frans gevraagd of we er konden eten. Nou, nee. Maar verderop was wel een restaurantje. Na een route de andere kant opgelopen te zijn, wat overigens wel een prachtig stukje van het dorp was, komen we aan bij een huiskamerachtig tentje. En ja, we konden lunchen!! En hoe! wat heb ik heerlijk gegeten zeg! Dat was smikkelen. Goede zet van Willem om toch op de lunch aan te dringen.

Volgende stop!!! Lupiac. De geboorteplaats van D'Argagnan, ook wel bekent als de vierde musketier. We dompelen ons onder in de geschiedenis van de musketiers waarin sommige zaken voor ons echt niet duidelijk waren. Dus met behulp van Wikipedia de ontbrekende informatie vergaard. Ja, en dan heb je een compleet plaatje. Iedereen gerust gesteld. Nu nog even naar de kerk. Lupiac is een leuk authentiek dorpje. We gaan nog even op het gazon en onder het kruis zitten om daarna richting La Chouette te gaan. Suzanne heeft vast weer een heerlijke maaltijd voor ons klaar.

Aangekomen waren Hans en Suzanne bezig om het vuur op te stoken. Koken op het vuur!! de potten en Dutch oven stonden al op te warmen. Pompoensoep vooraf, Risotto erna en een perentaart als toetje. Wat herlijk allemaal.

Natuurlijk duurt het even voordat het klaar is maar niet getreurt, de Djembe en handpan liggen klaar om bespeeld te worden. Natuurlijk willen we dit uitproberen. En zo erg leuk om te doen! Onder het genot van een drankje genieten we van de mooie dag en avond. Het was immers weer stralend weer. De sterrenhemel komt tevoorschijn. Ik ga met mijn kopje koffie verderop zitten om de sterrenhemel te bewonderen. Suzanne komt er ook bij zitten en samen zien we vallende sterren. Even een wens doen. Wat een perfecte afsluiting van een mooie dag.

Goedemorgen meissie, wat een mooi verhaal van wat je heb gezien prachtig. Je moet deze verhalen in een boek zetten lieverd, ik wacht met spanning op het volgende verhaal van jou. Geniet er van en veel plezier met elkaar, ❤🙏💖😘🤗💋