Via de leeuwen naar een luxe manor

Zuid-Afrika, Knysna

Om te beginnen, de foto's staan bij de vorige verhalen!!!

We vertrekken de 18e met mooi weer uit Addo Elephant park. Omdat we gisteren niet zoveel dieren hebben gezien besluiten we via het park naar de volgende bestemming te reizen, Knysna. We ontbijten en leveren daarna de sleutel in van onze chalet. Was een fijne plek. Onze route door het park begint meteen met heel veel dieren. Het park is weer ontwaakt. Naast de bijna gewone Kudu's, zebra's, wrattenzwijnen etc. komen we verderop de weg een jakhals tegen. Hij loopt over de weg en hij is aan het jagen. Mooi om mee te maken. Verderop komen we er nog twee tegen. Dat is al de bonus voor de dag. Onderweg zien we nog meer dieren dus het is de trip al meer dan waard. Dan zien we voor de auto voor ons een leeuw oversteken! We horen van de mensen in de auto voor ons, die ondertussen gedraaid is, dat het om twee leeuwen gaat. We volgen ze een stukje. Af en toe gaan ze languit liggen en dan wandelen ze weer verder. Wat een morgen!

Uit het park gaan we via de N2 richting Knysna. Onderweg stoppen we nog in het Tsitsikamma national park waar we een wandelingetje maken naar, wat voor mij later bleek, een hangbrug. Tsja, dat vind mijn hoogtevrees weer eens niet zo gezellig. Ik ben blij wanneer ik weer terug ben! Het is er wel prachtig aan zee. De N2 loopt ook langs de kust en is de zogenaamde Garden route. Een mooie weg om te rijden met heel veel groen. Aan het einde van de middag komen we aan bij Bradach manor, onze overnachtingsplaats. we worden naar onze kamer gebracht in Alfred Manor en het is een suite, met uitzicht over de lagoon van Knysna. En we hebben een open haard en een luxe badkamer. het heeft een minpuntje. Tussen 8 en 10 in de avond gaat de stroom uit. Dat heeft te maken met de herverdeling van de stroom en gebeurd op veel plaatsen in Zuid-Afrika. Soms gebeurt het ook helemaal niet maar in dit geval dus wel. Om 8 uur gat alles op zwart. En geen warm water en geen verwarming. In bed dus maar tot de volgende morgen

Mooie route lieverds en mooie foto's xxxx