Ravenna, stad van mozaieken

Italië, Ravenna

De trip van vandaag gaat naar Ravenna. Ravenna stast op de werelderfgoedlijst en wordt ook wel de stad van mozaieken genoemd. Hier zijn in veel vroegchristelijke en Byzantijnse gebouwen mozaieken te vinden uit de 5e tot 8e eeuw. Maar zeker ook belangrijk voor de stad, Ravenna is de laatste rustplaats van Dante. En inderdaad, er is niets teveel gezegd. We kopen een passepartout om de verschillende basilieken en musea te bekijken. Het mozaiekwerk is schitterend. Ook de gebouwen en de oude pleinen zoals Piazza del Popolo zijn mooi bewaard gebleven. Op elke straathoek kom je een kerkje tegen met de mooiste kunstwerken. Ook de graftombe van Dante mag niet ontbreken.

We bezichtigen de stad te voet. Het zweet loop van ons af want de temperatuur ligt op ongeveer 38 graden. Maar je moet er wat voor over hebben. De foto's spreken voor zich denk ik.

Om 6 uur zijn we terug op de camping. Het is zo bloedheet dat we nog supersnel naar het zwembad gaan om even af te koelen. Om 7 uur worden we, helaas, door de badmeester het zwembad uit gefloten. Het zwembad gaat sluiten. Morgen laatste dag op deze camping. Zaterdag beginnen we aan de terugweg. We zullen nog een paar dagen in de omgeving van Venetie gaan staan. Waar, dat zien we zaterdag pas...

Echt mooie meis die je hebt gemaakt. Voor morgen wens ik jullie een goede en veilige terug tocht naar Nederland. .....💋💋❤❤❤