Lucca, Viareggio

Italië, Viareggio

Russen in het hotel! Veel herrie, borden vol laten staan bij het ontbijt en tassen vol met brood, koek en wat er los en vast zit meenemen van het ontbijtbuffetje...erg onbeschoft. Maar goed....we gaan beginnen aan de laatste dag in Toscane. Morgenochtend om kwart over 6 vertrekken we uit het hotel. Half 10 vliegen we terug naar Nederland. Maar dat is morgen...

Vandaag met de trein naar Lucca. Weer een van de mooie vestingstadjes in Toscane. Maar we merken al snel dat we de afgelopen dagen erg verwend zijn met het zien van mooie dingen. Op dit moment zijn we kerk en gebouw moe...om twee uur verlaten we Lucca om de trein naar Viareggio te nemen, naar het strand! Het is erg warm, zo'n 25 graden.

We pakken de stoptrein en in Viareggio aangekomen is het eigenlijk maar rechtuit lopen tot je tegen het strand aan loopt. Zo gezegd zo gedaan. Eerst nog maar eens even een ijsje gehaald en dan lekker met de blote voeten op het zand en met de broekspijpen opgerold in het koude water. Heerlijk gewoon...

Na een tijdje te hebben gezeten vertrekken we weer met de trein richting Montecatini. De rekening moet alvast betaald worden omdat we erg vroeg weg moeten.

Daarna nog 1 keer uit eten. Jacco neemt een T-bonesteak van 700 gram en ik hou het bij een biefstukje met gorgonzolasaus. Er zitten twee Nederlanders naast ons waar we nog even gezellig mee hebben gekletst.

Nu terug op de kamer....de rugzakken zijn gepakt....alleen nog even slapen en dan is het....

Arriverdecci Toscana!

Dit is dan ook het laatste deel van dit reisverslag. De volgende vakantie ga ik hier weer mee verder. Wil je bericht hebben zodra er weer een verslag op komt, meld je dan aan op mijn blog met je emailadres. Ik beloof jullie niet te gaan spammen.......