Krugerpark!

Zuid-Afrika, Krugerpark

Om half 6 's ochtends worden we opgeschrikt door een ferme roffel op de deur van onze lodge.....opstaan dus. Om even over 6 uur vertrekken we richting het Krugerpark. We drinken eerst nog een bakkie koffie en dan komt Tuly ons halen. We worden in dekens gewikkeld want het is stervenskoud buiten. Wij zitten in de truck en die tocht aan alle kanten, ondanks dat hij redelijk dicht is. Wanneer we bij het hek aankomen staan daar 3 zebra's. Ze schrikken zich rot van de truck en beginnen in paniek rond te rennen. Ze vliegen tegen de hekken aan om er maar uit te kunnen. Onze gids kwam niet op het idee om de truck achteruit te rijden zodat ze er langs konden. Na het neerbeuken van het hek konden twee van de zebra's langs de toegangspoort en de andere vloog over het hek, het reservaat in. De lodge waar wij zaten heeft geen hekken en de dieren kunnen er vrij in en uit lopen. Dat is bij de buren wel anders. Die hebben de terreinen afgezet. Medewerkers van de lodge snellen te hulp en krijgen het voor elkaar om de twee zebra's die op de weg liepen terug te krijgen en naar hun eigen plek te sturen. De derde in het andere reservaat konden ze niet vinden. Een hectische ochtend, geen mooi aanblik om te zien. We gaan richting het Kruger park. Dat is ongeveer drie kwartier rijden omdat je om de private parken heen moet, de " ingekaderde" stukken land die meer op een soort Beekse Bergen lijken. Aangekomen in Kruger zien we direct al erg veel dieren. Impala's, Gnoe's, Koedoe's, kleine hertjes, vogels, olifanten, giraffen, nijlpaarden, krokodillen, wrattenzwijnen, struisvogels en als kers op de taart een aantal leeuwinnen met hun jongen. Geweldig om te zien. Veel foto's gemaakt. Tussendoor hebben we natuurlijk ook ontbeten op een mooi uitzichtpunnt en halverwege de middag gelunched in een kamp. Moe maar voldaan en gigantisch bevroren kwamen we rond kwart over 6 terug in de lodge. Niet normaal meer hoe koud we waren! Eerst maar eens onder een warme douche. Daarna eten, maar eigenlijk hadden we helemaal geen trek. Om kwart over 8 lagen we voor pampus in ons bedje. Helemaal afgepeigerd.

Hey christel Wat een mooie foto's!! Zo te lezen zien jullie heel veel en genieten jullie!! Heel veel plezier nog!! Liefs Nicole

Nicole 2015-06-08 19:44:24

Dank je wel!

Christelopavontuur 2015-06-08 21:28:47

Hey lieverds, wat is dat dan schrikken he als je zie dat de beesten van schrik tegen een hek vliegen, en natuurlijk ook de kou. Maar zo te zien de moeite waard geweest xxx mam