Grotten, burcht en snorkelen

Spanje, Arta

Gisterenavond in de massagestoelen gezeten. Daarna koffie en op het terras naar de bingo gekeken. Vervolgens heerlijk geslapen en om 8 uur wakker. Na het ontbijt gaan we met de auto richting cuaves d'Arta. Daarna staat er een burcht op het programma en als laatste gaan we snorkelen bij Cala Torta.

Maar eerst de grotten. Na de grotten van gisteren waren de verwachtingen niet hoog. Cuaves Drachs waren zo mooi! Maar hoe verrassend. ..ook deze grotten waren prachtig. Weer net anders maar heel mooi. Zo begint de dag al goed. Na een uur vervolgen we de weg naar Castell de Capdepera in Capdepera dus. Deze burcht was een strategisch punt aan de noordoostkant van het eiland. Vanaf de prehistorie tot de Romeinen en daarna de Christenen, het is door velen gebruikt. Aan het einde van de 19e eeuw werd de burcht verlaten en sinds 1983 in handen van de gemeente. En in ere hersteld.

Volgende punt op de agenda. Via de Lidl naar Cala Torta. Een strandje wat nog niet overbevolkt is en waar je prachtig kan snorkelen. En dat hebben wij dan ook gedaan. We hebben die snorkels niet voor niets meegenomen in de handbagage. De enige bagage die we mee hebben.

Na anderhalf uur snorkelen tussen vissen en een inktvis gaan we weer richting Calas de Mallorca. Jacco gaat nog even snel het zwembad in en ik geniet van een limoenlimonade. Morgen weer een dag met mooi weer. We hebben het niet makkelijk ....

Ik heb altijd gedacht dat daar niets te beleven viel maar nu denk ik daar toch anders over; komt ook nog op mijn to do lijstje

Ilona 2014-10-09 22:15:13

Wat een leuke blog!

victor s 2014-10-09 22:35:59

@ Ilona. Mallorca is zo veel meer dan alleen maar strand en feestende mensen...echt een aanrader.

Christelopavontuur 2014-10-09 22:41:16

Wat een mooie trip hebben jullie weer gemaakt lieverds. En ik geniet met jullie mee met die mooie foto's. Ik moet toch ook maar gaan denken om volgend jaar zo'n vakantie te plannen. Genieten maar.............xxxx

Hanny 2014-10-10 11:16:26

Mooie verslagen Christel we krijgen er een stukje geschiedenis bij. Erg mooi daar. Enjoy