Let there be power!!!

Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Op het moment dat ik aan mijn verhaal van deze dag begin, zitten we wederom in een power shut down. Klokslag 8 uur 's avonds ging de stroom er weer af. Op dat moment zaten we in een restaurantje te eten. De lichtjes kwamen op tafel en na ongeveer 5 minuten ging de generator van het restaurant aan. De guesthouse waar we nu zitten, Avondblij in Oudtshoorn, heeft geen generator. We hebben van de gastvrouw een soort campinglamp gekregen die we kunnen gebruiken wanneer er geen stroom is. En bij dat licht en het licht van mijn ipad zit ik nu te schrijven. We gaan terug naar het begin van de dag......

Vanochtend uitgeslapen tot 7 uur. Daarna eindelijk onder een warme douche, alle elektra deed het weer. Rond kwart over 8 naar de ontbijtzaal in Bradach manor. Een zaal met uitzicht over de lagoon en waar je met lady en sir wordt aangesproken. Bijzondere gewaarwording. Na het ontbijt de koffers in de auto en op naar de volgende plaats, Oudtshoorn, waar we ook weer een nacht zullen verblijven. Op de borden zien we staat dan Kaapstad nog naar 470 kilometer is. Het einde van de vakantie komt dan wel heel snel dichterbij. Maar goed, nog een paar stops te gaan. Onderweg naar Oudtshoorn kunnen we nog van alles doen want het is maar 130 kilometer naar onze volgende stop. Het Wildness National Park ligt op de route en omdat we een wildcard hebben, stoppen we daar nog even. We krijgen onze entreebon en een aantal folders...interessant...op een segway door het park. We hebben al eerder een segway tour gedaan in Parijs. Eerst maar eens kijken wat het kost. En dat blijkt erg mee te vallen, we krijgen zelfs een aanbiedingsprijs! Dus wij gaan op de Off road segway op pad. Het is zo rustig dat we twee segway gidsen meekrijgen. We rijden anderhalf uur rond. Hartstikke leuk! Maar daarna is het weer tijd om verder te gaan. We willen ook nog naar de Cango caves maar die sluiten om 4 uur dus moeten we wel een beetje haast maken. Onderweg naar de grotten rijden we door een heel mooi gebied. En we rijden door struisvogelgebied. Dit gebied heeft geen koeienbedrijven maar struisvogelfokkerijen. Alles in deze omgeving is struisvogelgericht. Maar omdat we door Oudtshoorn moeten om bij de Cango Caves aan te komen, gaan we eerst onze koffers afgeven bij het guesthouse. We krijgen een grote kamer toegewezen en hup, we gaan snel op weg.

Aangekomen bij de grotten kunnen we nog net met de rondleiding van 2 uur mee. We gaan de grotten in die een constante temperatuur heben van 18 graden. Gewoon warm dus. Het zijn mooie grotten om te zien en aan het eind zit er ook nog een vleermuis op de muur te wachten. Dan nu op naar een struisvogelfarm. Maar helaas, op het moment dat we daar aankomen is de laatste tour voor die dag net weg. Jammer, maar het is niet anders. Nog even naar een supermarkt geweest en dan terug naar de guesthouse. Daar ontmoeten we onze gastvrouw en ze legt ons een en ander uit. Er zitten nog andere Nederlanders en die vertellen over Jemima's, een restaurant aan de andere kant van het blok. Daar zijn we dus gaan eten. Struisvogelcappacio, struisvogelbiefstuk, Kudubiefstuk en voor Jacco als toetje een bijzonder gerecht. Chocoladesalami. Een brok chocola met vruchten en noten, cranberriesaus, geitenkaas en cayennepeperijs. Hoe verzin je het! Ik hou het bij een cappucino. Met de zaklamp in de hand lopen we door Oudtshoorn (is veilig wandelgebied) terug naar de guesthouse. Morgen is Stellenbosch aan de beurt. Onze laatste stop voor Kaapstad. Goodnight!!!!

Wat mooi die grotten, en ja nog even goed genieten hoor, is zo over xxxx