Leclerc bezoeken en de wijnproeverij

Frankrijk, Maupas

Laten we nu eens even rustig opstarten. We hebben best al wat gedaan dus het plan wordt tijdens het ontbijt bekeken. Willie wilde naar Leclerc. Dat is een hele grote supermarkt. Maar voor die tijd gaan we naar Eugenie les bains. Hier zijn thermale baden. Tenminste, dat was de bedoeling. We zijn er ook daadwerkelijk geweest, al slingerend door het prachtige landschap. Aankomende dagen wordt het weer wat somberder maar dat mag de pret niet drukken. We laten ons niet door een paar druppels tegen houden.

Het dorpje was volgehangen met roze paraplu's in het kader van de borstkanker maand. In de kerk hebben Willem en ik weer even het traditionele kaarsje gebrand en heeft Ilse ontdekt dat de gemiddelde leeftijd in het dorp ver boven de 80 ligt.

Volgende stop Air sur l'Adour. Hier natuurlijk een lunchplek gezocht en gevonden. Een sportsbar waar het heel druk was. Maar de mevrouw gaf aan dat met een 10 minuten er plaats zou zijn. Toen 5, toen 3. We werden goed op de hoogte gehouden. Het eten was er weer heerlijk. Willie, Ilse en ik hadden een gerecht met eend op 3 manieren. Willem een entrecote die echt absurd groot was. Nog een lekker toetje na. Willem Irish coffee, Willie crème brulee en Ilse en ik hebben een coupe citroenijs met wodka gedeeld. Zalig hoor!

Daarna nog even naar die immense supermarkt en onderweg terug naar Castex d'Armagnac. Want in de middag stond de wijnproeverij op het programma samen met Hans en Suzanne.

We zijn bij Chateau de Millet geweest in Eauze. Een mooi plekje waar we uitleg kregen over de verschillende Armagnac jaren, Floc de Gasconge en wijnen. En natuurlijk proeven. Echt super gezellig en nadat we de bestelling hadden doorgegeven, gingen we huiswaarts. Het eten en de ondertussen gevestigde naborrel waren weer fantastisch Hans en Suzanne, bedankt voor de gezellige middag en de prachtige flessenopener. Elke keer wanneer ik hem gebruik zal ik aan jullie denken.

Weer mooi verteld meis, en prachtige foto's hier onder. Mooie kerken , geniet er nog van, hier is het al dagen aan het regenen niet lekker hoor.......❤🙏💖😍😘🤗💋💋