Verdwaald in de Medina..........

Marokko, Fez

Gisteravond gegeten bij Cafe Clock, lekker dichtbij de Riad. Eigenlijk waren we te moe om te eten. Zoveel kilometers gemaakt dat de spieren niet echt blij zijn. Na het eten terug naar de kamer, een hele warme douche en in bed maar naar een serie gekeken. Rustig aan dus........

Vroeg wakker want we sliepen ook al vroeg. Rustig wakker worden want het is wel zondag. Gisteren door de zon een beetje verbrand, maar goed, we klagen niet!

Om 9 uur ontbijten. Weer heel veel....meteen dus maar weer de lunch gehad. En daarna zelf op pad door de Medina. Dat gaat het eerste stuk goed en daarna.......alle straatjes lijken op elkaar...we hebben het idee in rondjes te lopen. En soms blijkt dat ook....we lopen en lopen en lopen.....ineens buiten de stad......buiten de Medina...Na 2,5 uur lopen. Even rusten, geld pinnen want dat kon hier eindelijk en op weg terug.........niet dus.....we konden het niet vinden. Een paar jochies wilden ons wel helpen. Van de wal in de sloot bleek want die hebben ons overal gebracht maar niet waar we heen moesten. Toen was ik het ook wel zat! We hebben ze wat gegeven, bleek niet genoeg te zijn, maar mijn blik was blijkbaar voldoende.... Geen cent meer!

Zelf een weg gekozen en plotseling zaten we op de goede weg. Doorlopen dacht ik nog! We kwamen langs een terrasje waar we versgeperste sinaasappelsap hebben gedronken. Even een adempauze want we waren alweer anderhalf uur berg op en berg af aan het lopen. Zoals ik al eerder heb verteld ligt de Medina in een kommetje. De knietjes vonden het meer dan genoeg geweest.

Riad gevonden en even pas op de plaats gemaakt. En op internet gekeken waar we nog heen konden. We waren nog niet in Mellah geweest, de Joodse buurt. Even een schatting gemaakt waar het was en hup, op weg. En maar lopen en lopen. Waar bleef die rotwijk nou. We liepen naar de hoofdingang van het koninklijke paleis en daar stond een bord met de route. Stonden we op een paar meter afstand! Borden gevolgt en naar de joodse begraafplaats geweest. Was net of we in een andere wereld waren. Daarna de ingang van het paleis op de foto. Wonder boven wonder mochten we het terrein op. De enige plaats omdat er overal veel militairen staan. Heel mooi hoor. En we lopen de route verder, langs een ruimer opgezette Medina en daar is dan ineens het park waar we gisteren al waren. Bekend terrein. Is ook wel eens prettig.

Jacco koopt zoute pinda'sen op het plein ook nog zoete pinda's. Hij had voordat we weggingen ook al andere zoete zooi gekocht waarvan je tanden ongeveer uit je mond vallen. Maar hij vind het heerlijk. We gaan op een ieniemienieterrasje zitten waar we thee en koffie bestellen. Thee maakte de man zelf maar de koffie kwam vanuit een straat verder. Even mensen gekeken en na uitgerust te zijn terug naar de Riad. Vanavond gaan we eten op de plaats waar we de eerste dag ook hebben gegeten. En morgen alweer naar huis.......

Jullie houden het tempo erin. Lopen moet op dat soort bestemmingen. Totdat je tot je knieën bent afgesleten. Met lopen zie je het meeste. Nog veel plezier!

Riet 2016-01-17 19:06:35

Jullie hebben je work out wel weer gehad voor de komende weken!! Geniet er nog even van en alvast een veilige niet zo drukke reis terug!!

nicoles.vakantie 2016-01-17 21:01:43

Doe voorzichtig hoor met jouw knietjes, en Jacco ook rustig aan met te veel zoet, hahaha.

hanny 2016-01-17 22:36:32

Het zal wel fysiek een aanslag zijn geweest en mentaal ook soms maar ik vind het daarnaast toch ook wel een heel hilarisch verslag. Dan nog kleine Marokkaantjes die je eens niet oplichten maar die door jullie zwaar worden onderbetaald. Enorme maaltijden. Sunburn. Comedy Capers goes North Africa! Safe trip home

Victor 2016-01-17 23:15:35

leuk verslag weer!!!!

miranda 2016-01-19 07:34:02

Ik zie die blik van jou zo voor me, hahaha. Leuk verslag!