Strand

Portugal, Faro

Ik loop natuurlijk een dag achter met de verhalen maar dat is maar zo. Zondag, dag 2. Nadat Willem broodjes en ham heeft gehaald bij de Apolonia, Robin de sinaasappels heeft geperst voor het ontbijt en we heerlijk hebben gegeten, pakken we de spullen om even richting het strand te gaan. Het is weer schitterend en zonnig weer. Op het strand natuurlijk even meteen in zee plonsen. Voor de één ging dit makkelijker dan voor de ander.

Sandra ging al snel onder een overkapping zitten omdat de zon best fel was. Na een half uur ging ik samen met de heren ook richting de overkapping. Verbranden gaat nu snel. Heerlijk een tijdje daar gezeten.

Toen was het tijd om te gaan flaneren langs de boulevard in Quateira. Oftewel een ijsje scoren in de "zonnebloem" zelf schep ijstent. Zoals iedereen al heeft kunnen zien, we hebben het er best zwaar mee.

Na de ijsjes nog even een cocktail drinken bij een andere tent. Willem en ik nemen een Zombie,Robin een Sex on the beach en Sandra, onze chauffeur voor de dag anderhalve liter water.

Na een tijdje gaan Sandra en ik terug naar de Quinta. Even douchen en relaxen. De heren zijn naar het Heineken café. Die pikken we later wel op.

Voor je het weet is het dan weer tijd voor het diner. We gingen kip eten bij Marufo. De kippen worden hier plat geslagen en in grote rekken geroosterd. Aan 2 kanten van de weg hebben ze een restaurantje. Eentje die heel netjes is en eentje voor het gewone volk zoals wij. De obers rennen van de één naar de ander over een hele drukke weg met een pan vol kip. Maar serieus, het is heerlijke kip! We hebben gesmuld.

Terug in de Quinta nog op één van onze terrassen gezeten. Het was weer een mooie dag.

Leuke foto’ s van jullie en een leuk verhaal

Jetty 2024-04-15 14:25:44

Kunnen jullie wel uithouden zo denk ik…. Leuk, gezellig en lekker. Geniet er nog maar van