Rustdag

Cuba, Varadero

Maandag is vandaag weer een rustdag. Uitslapen was het motto....niet dus. Om half 7 in de morgen komt er steeds een vliegtuigje laag over met gigantisch veel kabaal. Lekker dan, klaar wakker allebei. Dus eerst maar koffie gezet. Dan bedenk ik me.....Peggy is jarig, kijken of ik op de wifi kan om te feliciteren. Daarvoor moet ik op ons terrasje zitten dus we nemen de koffie mee naar buiten. De temperatuur is aangenaam. Na de verstuurde apjes kijken we elkaar aan. En ja, we wisten het. Zwemkleding aan en naar de zee!! Kwart voor 8 liggen we dan ook lekker te poedelen in een op dat moment nog rustig water. Heerlijk!! En natuurlijk moeten we ons een beetje drooglopen.

We zien in de verte een man lopen met een net. Hij speurt over het water en loopt met het zware net het water in. Nieuwsgierig als wij zijn blijven we kijken naar zijn bewegingen. Hij gooit het net uit, er springen vissen omhoog, hij pakt er eentje vast en blijft die ook vast houden. Een redelijke grote dus voor een visser belangrijk om vast te houden. Dit zou wel eens zijn avondeten kunnen zijn. Hij haalt de rest van het net weer bij elkaar en waad naar de kant. Het net is zwaar. Aan de kant helpt zijn vriend hem door aanwijzingen te geven. Het net zit boordevol sardientjes!!! En dat in een paar minuten tijd. En dan twee grote vissen die hij apart houdt. Verderop staat al een emmer met vis. Hij doet dit een aantal keren tot de emmers vol zitten. Mooi om te zien.

We lopen terug over het strand en dan komt een pelikaan onze kant op vliegen. Net boven het water. Ineens houdt hij in en scheert naar beneden om met een sardientje in zijn bek omhoog te komen. Ook de pelikaan is aan het vissen voor zijn eten. Hij vliegt een paar keer langs de kustlijn en elke keer duikt hij in het water om een sardientje te scoren. Ook dit is gewoon een prachtig gezicht. En dat allemaal nog voor het ontbijt is geweest.

We ontbijten in het Carribean restaurant. Veel rustiger dan in het buffetrestaurant/ vreetschuur. Daar kun je ook prima eten maar na 9 uur is het daar een gekkenhuis. Dit is een stuk prettiger. En ja, wat doe je dan na het ontbijt......zwemkleren aan en de zee in!!!!

Dit is dus onze relaxdag. Van de zee naar ons terrasje bij de kamer. Thea lezen en ik de verhalen maken. Ondertussen spelen we het spelletje twee voor 12. Thea zoekt dan in de Cuba boeken naar de naam van de plaatsen waar we zijn geweest en ik vul ze aan in het verslag.

En zo gaat dat een beetje door..zwemmen, golven springen, wandelen en weer relaxen. Op dit moment komen we net terug van een snelle actie richting het strand. De zon was onder en de lucht was prachtig! Dus als een stelletje dolle mina's die kant op gerend om foto's te maken. Straks eten en nog even een drankje doen. Morgen om 8 uur worden we opgehaald voor een tweedaagse excursie naar Cienfuegos, Trinidad, Topes de Collantes en Santa Clara. Hier kijken we erg naar uit. Spannend!!

Wat een indrukken/belevenissen allemaal! Je beschrijft het geweldig fijn en goed! Fantastisch om mee te lezen! Hartelijke groet, Yvonne

Yvonne 2019-11-05 03:21:07

Je bloemetje voor Peggy is goed aangekomen hoor!

Marcel 2019-11-05 15:52:02

Wauw echt gaaf dames.

Geertruida 2019-11-05 18:29:44

Die lucht! Zo mooi!!

Iris 2019-11-05 21:15:05

Trinidad heeft die bekende trappen hè? Daar moet je echt heen! Vooral in het donker erg mooi. Ik lees wel weer hoe jullie het hebben gehad. Veel plezier!