Drakensberg

Zuid-Afrika, Drakensberg

Na een lekker ontbijtje gaan we weer op pad. Dit keer richting Drakensberg waar we logeren in Drakensberg garden resort. Het is voornamelijk snelweg. Maar rond een stad als Durban, waar 1,2 miljoen mensen in en omheen wonen is ook een snelweg bijzonder. Wegen overlappen elkaar tot we zo'n 5 keer hoog, Erg druk dus en dan kom je ook nog bakkies tegen, de pick-up truck heet een bakkie in Zuid-Afrika, met daarin een massa mensen, niet gewoon meer. Die kunnen zich maar net vasthouden terwijl de bestuurder met een gangetje van 100 over de snelweg raast. Aan de andere kant van de weg ligt een auto op zijn kop. Zo zie je maar weer, zelfs een snelweg kan interessant zijn! We rijden langs een aantal townships en snel zijn we de drukke, vol met smog, grote stad weer uit. Onze eerste stop is Horwick waar we naar de waterval gaan kijken. Een mooie waterval met bovenop dames die de was zitten te doen. In de rivier. Dat gebeurd nog heel vaak hier. Daarna beginnen we aan de Meander route, maar dat zijn allemaal winkeltjes en Jacco heeft daar al snel genoeg van. Op naar ons hotel dus. We rijden richting Underberg. Daar doorheen en dan een 27 kilometer lange, met potholes gevulde weg af die eindigt bij ons hotel. We krijgen de kamer toegewezen, bespreken voor het diner en snel uitpakken. Het wordt hier al ernstig kouder. Ze verwachten sneeuw. Hebben wij weer. Maar goed, met dubbele dekens op het bed liggen wij na het diner warm te blijven. Morgen de excursie via de Sanipas richting Lesotho.