Grand Teton National Park

Verenigde Staten, Grand Teton

aterdag 14 juni 2014

Aangezien we toch al wakker waren zijn we maar vroeg alles gaan opbreken en onderweg gegaan naar onze volgende bestemming, Headwaters Camping in Grant Teton National park. Om hier te komen moeten we over de Grand Teton range., tenminste.....een pas hoog door de bergen. In de sneeuw...maar een schitterend uitzicht op deze bergen en later ook op het dal. Via Jackson nemen we de weg naar Jackson Hole en daarna de weg volgen richting Yellowstone. Deze weg loopt dwars door Grand Teton National Park. Bij de ingang krijgen we weer informatie en we rijden richting de camping.....door de sneeuw want het is begonnen te sneeuwen. En nu maar hopen dat we de tent droog op kunnen zetten. Aangekomen op de Headwaters camping krijgen wij plaats 710 toegewezen en een hele serie aan regels waar wij ons aan moeten houden betreffende de wilde dieren in de omgeving. Maar eerst snel de tent opzetten want het wordt erg donker. Het dak zit er net op en daar komt de hagelbui met sneeuw erover heen. We wachten de bui maar in de auto af.

Tussen alle buien door de tent klaar maken, luchtbedden oppompen en beginnen aan de rest van de middag. We gaan alvast een kijkje nemen in Yellowstone. De ingang van Yellowstone zit op 3 mile van de camping dus dat hebben we bereikt. En dan nog zo'n 30 mile richting het upper geijser gebied. We beginnen gewoon met Old failthfull. De oudste geijser va het park en de meest betrouwbare. Na vele mooie tussenstops te hebben gemaakt in een gebied waar nog gewoon sneeuw ligt, komen we aan bij Old Faithfull. Het is een uitgebreid geijsergebied met vele wandelingen. Old Faithfull gaat om 3 minuten over half 6 spuiten, zeggen ze dus we hebben nog net tijd over voor een kleine hike langs vele soorten geijsers. De een nog mooier dan de andere. En dan is het zover. Met spanning wachten we op Old faithful. Ondertussen is het redelijk weer geworden en kunnen we rustig op een bankje wachten met alle andere toeristen. Na een paar voorproefjes begint ie dan eindelijk 10 minuten te laat. Het lijkt de NS wel!! En hij spuit niet eens zo heel hoog. De harde wind stond er op dus een groep mensen aan onze rechterkant werd kletsnat van de oude spuiter..... Maar we hebben het gefilmd.

Ondertussen zijn we bekaf na een slechte nacht slapen en gaan we weer richting huis/tent. Eerst gaan we nog eten in het restaurant op het park. Dat hebben we verdiend dachten we zo. En we hebben lekker gegeten. Toen douchen en vroeg slapen.

Zondag 15 juni 2014

En ja hoor.......midden in de nacht werd ik met bevroren haren wakker. Ik had al twee lagen kleren aan en nog was ik bevroren. En natuurlijk moest ik 's nachts naar de wc. Een aardig eindje lopen in het donker zonder bril. Maar gewoon weer proberen te slapen. Toen ik weer wakker werd, na een gebroken nacht, was ik zo bevroren dat ik niet eens normaal kon praten, alleen maar klappertanden. Dus om 6 uur in de ochtend maar richting de douches om me aan te kleden en een bloedhete douche te nemen om te ontdooien. Dat scheelde heel erg. Jacco was ondertussen ook wakker en we zijn gewoon maar op pad gegaan. Dieren spotten in Grand Teton. We zijn 11 uur onderweg geweest en de opbrengst is als volgt:

Herten: 15 stuks
Marmot: 1 stuks
Coyote: 2 stuks
Bizons: +/- 50 stuks en met jongen
Blue bird vogeltje: 2 stuks.
Bever: 1 stuks

Verder natuurlijk nog heel veel andere vogels zoals eksters, ganzen, mussen etc.
Ook zijn we nog even in Jackson bij de K-mart gestopt voor een goede verrekijker om nog meer wild te spotten en een Fleece slaapzak voor in mijn slaapzak vannacht. Voor het geval ik weer bevries. Jacco slaapt gewoon door, heeft een dikkere slaapzak. Vanavond nog even eten en in een laantje achter de camping kijken of we dieren kunnen spotten en morgen weer vroeg op. Onze volgende camping wacht op ons. Canyon in Yellowstone. Later dus meer.....