Masca, Teno de rural en de oudste drakenboom van het eiland

Spanje, Masca

Een dag voor vertrek terug naar huis gaan we nog even een mooie route rijden. We gaan via Los Gigantes richting Masca. En dat ligt weer in het natuurpark Teno de rural. Een grillig en bergachtig gebied aan de kustlijn van Tenerife. De route loopt langs een lange slingerweg met hier en daar panoramapunten. Ik ben, zoals eigenlijk iedereen weet, niet dol op dit soort van bergweggetjes maar ik wil het ook weer zien. Even doorbijten dus met een koffiepauze op het uitzichtpunt Hilda. Daar zit een klein restaurantje met een geweldig uitzicht over de Masca kloof. En hele goede cappucino. Vanaf dit punt rijden we weer naar beneden en rijden via Buenavista del Norte richting Garachico. Een mooi en authentiek dorpje met een aantal kloosters en huisjes met mooie houten balkonnetjes. Helaas is het vandaag allerheiligen en is alles gesloten. Dat neemt niet weg dat het wel mooi is. De golven slaan hier tegen de kust aan. Via Castillo de San Miquel lopen we over het dorpsplein terug naar de auto. We vervolgen de weg richting Icod de los Vinos. Hier staat namelijk de oudste Drakenboom, namelijk 600 jaar oud. Draco Milenario. Prachtige boom om te zien. En we waren toch in de buurt.
Dan slingeren we door de mist in de bergen terug richting ons huisje in Guargacho. Even bijkomen van een lange dag. Even nog uit eten bij de chinees als afscheid. Morgen kunnen we tot twee uur in het huisje blijven. Daarna richting het vliegveld en om half 7 's avonds terug richting ons koude kikkerlandje.
De korte broek kan de kast weer in. Tot een volgende vakantie!

Het was weer mooi geweest lieverds, en ik heb weer genoten van jouw mooie verhalen en foto's. Nog even genieten en dan wens ik jullie straks een safe flight home, ✈✈✈✈💋💋❤❤

hanny 2016-11-02 05:54:53

Prachtige foto's en mooie reisverslagen. jullie hebben veel gezien en gedaan en meegemaakt mooi om op terug te kijken. Goede terug reis Gr. Ber en Matthijna