Portaventura, sorry meneer, maximale lengte is 1 meter 85.........

Spanje, Catalonië

Dagje pretpark.......altijd leuk toch? Dicht bij onze camping. Bij Tarragona, ligt het avonturenpark Portaventura. Erg leuk, tenminste, als je de folder en de internetpagina mag geloven. We gaan er gewoon eens een dagje heen.

Eerst parkeren, dat was de eerste 10 euro. Daarna naar de automatische kaartverkoop. Werkt niet, dus verplicht in de lange rij voor de kassa. Met heel veel groepen kinderen die met bussen worden aangeleverd. De eerste keer dat, in dit geval de mevrouw voor mij, een groepje met Spaanse jeugd terugverwijst naar achter in de rij. We staan immers allemaal te wachten. Na een kwartier aan de beurt. Hoppa, weer 90 euro armer. Dan het park in. De eerste attractie die we tegenkomen gaat net open dus daar gaan we maar in. En weer opgeschoten jeugd die er langs willen omdat hun vriendjes verderop staan. Even wat van gezegd. Helaas verderop zijn ze er toch over de hekken tussendoor gekropen. Het is een waterbaan met bootjes waar je met 16 man in zit. Wij zitten achterin. We gaan eerst een klein watervalletje af. Paar spetters, dus dat viel wel mee. Dan de grote. Het gaat steil omhoog en dan eraf. Met een bloedgang naar beneden en........SPLASH.......ik ben zeiknat.....echt tot op het bot! Ook Jacco kon niet ontkomen aan deze golf met water.......ik snap wel waarom ze een droogcabine aan het einde van de rit hebben. Gelukkig schijnt de zon en gaan wij naar een Polynesische show. In de zon kunnen we een beetje opdrogen. Het is erg druk in het park en de kwaliteit van de shows laat wel een beetje te wensen over. Ook bij de attracties gaat het er erg amateuristisch aan toe. De 4 D show van Ice Age was eigenlijk helemaal niet leuk. De Indiana Jones achtige show waar veel ophef over was en zou stoppen omdat het te duur was was niet meer dan 5 minuten. Ontgoocheld zijn we want eigenlijk zijn we veel beter gewend. Tsja, het is geen Disney. Uren wachttijd en veel gesloten attracties en eettenten. Van ellende halen we een ijsje, een Swirl van Ola. Zou toch goed moeten gaan. Nou, geswirld werd ie niet. Dus gewoon een softijsje met iets erop. Dan nog maar een show proberen. Nu maar hopen dat dat wat is. De show heet Revolution en is een show met dans, muziek en acrobatiek. En het is gewoon een geweldige show! Erg leuk gedaan. Eindelijk iets echt leuks. Dan maar in de houten achtbaan.......niet dus......maximale lengte van de achtbanen is 1 meter 85. Jaja, Jacco is iets groter dan dat. Nog maar even met het treintje, wat tergend langzaam gaat en dan naar een stuntshow. Best goed gedaan maar ik ben er klaar mee. We gaan naar huis, tenminste, naar de camping. Lekker eten en chillen. Dat hebben we wel verdiend na een dag overspoeld te zijn door Spaanse jeugd en Spaanse ongeorganiseerde acties. Morgen maar weer naar een relaxt klooster.

Hahaha, jij en die kids! Ik zie die blik van jou helemaal voor me!!! :(

miranda 2016-06-17 22:10:03

Heeft aardig wat centjes gekost lieverds , zonde hoor. Dan maar weer cultuur snuiven 😚💋