Markt en Quarteira

Portugal, Loulé

Zaterdag is marktdag. Deze dag begint alleen heel vroeg, om kwart voor 4. De Formule 1 sprintrace. Met zijn drietjes kijken we. Alleen Willem slaapt nog. Hierna nog even paar uurtjes slaap pakken en om kwart voor 8 er weer uit voor de kwalificatie. We zijn lekker bezig zo!

In de ochtend gaan Sandra en ik naar de markt in Loule. We hadden nog beloofd ook bij onze pottenbakkende vriend en zijn dochter langs te gaan. Meteen beetje sightseeing. Nadat we wat souvenirs hebben gekocht, gaan we broodjes halen voor de lunch. Niet in het winkeltje want die zijn te duur. Dan naar op de markt. Nou, daar stond geen prijs bij maar voor 8 broodjes betaalde we 6,80!!! Veel meer dan de 25 cent per broodje in het winkeltje. Weer een wijze les dus.

Teruggekomen bij de Quinta gaan we eerst lunchen. De heren zijn ook weer present. Volgende stap: Quarteira. Er moeten nog bierflesjes terug naar het Heineken café. De zon schijnt weer heerlijk maar er is best veel wind. We hebben een plekje iets uit de wind en zitten lekker te relaxen met een biertje erbij. Sandra en ik gaan op een gegeven moment een stukje lopen richting de ijsboer. Lekker ijsje scheppen.

Aangezien we toch al in Quarteira zijn, gaan we eten bij Maradonna, tenminste, die man lijkt daar op. Verse vis uitgezocht uit de vitrine. Willem en ik eten gebakken tong en Robin en Sandra zalm. Het smaakt goed! Wat een verwennerij weer.

Terug in de Quinta. De strijd was tussen de middag natuurlijk alweer begonnen op het tafelvoetbal spel en moet vervolgd worden. Willem doet nu ook mee. En nog kunnen we niet winnen van Robin. Zo niet leuk..tafeltennis gaat iets beter. Maar het is hem gegund 😉

Leuke foto's mooie herinnering van een leuke vakantie Heerlijk eten (wel een groot vol bord), lekker drinken. Bij thuiskomst wordt dit alles minder dus op dieet!!!