Het Florence van.....Leonardo Da Vinci

Italië, Florence

Wakker worden met stralend weer!!! Het belooft een warme dag te worden....op naar Florence, de laatste keer...

Om 3 minuten voor 10 de trein in nadat we heerlijk in ons t-shirtje in de zon hebben gezeten. Om 11 uur in Florence. We beginnen aan onze route langs een fort.....is een conferentiecentrum geworden.....dan een Russische kerk...mooi van buiten.....gesloten....poorten...wel heel mooi.....Leonardo Da Vinci expositie....geweldig! Wat heeft die man allemaal aangericht! Zoveel uitvindingen gedaad en dan ook nog wereldberoemde schilderijen gemaakt zoals het laatste avondmaal, de Mona Lisa en ga zo maar door....en aan het einde...nog twee nieuw ontdekte portretten van Leonardo....de Mona Jacco en de Mona Christel.......

Volgende op route, de Donatellakerk en de Medici bibliotheek......je raad het al.....bibliotheek gesloten.....wilde ik nu net zien...dan maar alleen de kerk en de graftombes.

Daarna een ijsje gegeten.....schrik......7 euro per stuk! Hebben we heel langzaam opgegeten...op een verhoging zitten kijken naar een straatartiest. Deze hadden we al eerder gezien en hij is heel leuk.

Nog even over de Ponte Veccio en via de volgende brug weer terug....richting Hard Rock Cafe....Jacco gaat weer voor de trio combo. Na een warme dag, zo'n 23 graden, lopen we weer terug richting het station. Al met al weer een dag die snel om was. Half 8 terug in Montecatini. Morgen staat Lucca op de planning en dan 's avonds alweer de rugzak inpakken. Time flies when you're having fun!

Nog even voor de mensen die naar het concert van Anouk wilden.....sorry, het was niet onze bedoeling om haar ook verkouden te maken.......