De gele route vervolg en panorama route

San Marino,

Vandaag vervolgen wij onze weg via de gele route, een beetje maar want we hebben hem zlf een beetje aangepast. Ik ga ze weer op volgorde noemen met mijn gids er naast.

Montecolombo

Hier regeerde Signora Malatesta vanaf 1271. Zoals de eerdere plaatsen is deze burcht om de Montefeltro's af te weren. Uitzicht over de wijn-en olijfgaarden

Morciano di Romagna

Van oudsher al een handelsstad aan de voet van de Appenijnen en naast de rivier de Conca.
Daardoor belangrijk omdat dit de toevoer vanaf de zee bevorderde. De Montefeltro's regeerde hier en, net zoals bij de rest, plaats waar om gestreden werd.

San Clemente

Deze plaats was in handen van de Malatesta's en bleef uit de strijdlinie tussen de families omdat het " afgelegen" lag. Meest beroemde inwoner was Giustiniano Villa, een van de meest beroemde dichters van Romagna

San Giovanni in Marignano

Deze streek was een belangrijke graanschuur van de Malatesta's. Er zijn ongeveer 200 ondergrondse geregistreerde graanopslagen. De nacht van 23 op 24 juni wordt hier als " heksennacht" beschouwd en een week gevierd. Dit heeft ook weer te maken met de zomerzonnewende. Volgens de legende kon men 's nachts heksen zien die elkaar onder grote bomen op viersprongen ontmoetten. Ze waren vandaag druk aan het opbouwen. Overal maskers, heksen, bezemstelen etc. Dat gaat een mooi feest worden!

Gradara

Een groot fort met een geweldig kasteel. Heel erg mooi. Altijd betrokken in de strijd maar het huidige uiterlijk is door de Malatesta's gegeven. Hier speelde volgens de legende de tragedie van Paolo en Francesca af. Dit werd beschreven in de verzen van Dante.

Buiten de kasteelmuren een Piedine gegeten met tonijn en Jacco een hamburger. Eentje waarvoor hij om zou rijden, zo lekker.

Nu is het richting de kust waar we de panoramaroute volgen van Gabbice mare naar Pesaro door Parco Naturale del Monte San Bartolo. Een mooie route met uitzicht over zee en een paar kleine dorpjes. Wel mooi maar toch meer van verwacht.

Terug op de camping even naar het zwembad om af te koelen. De temperaturen lopen op hier.

Heel mooi en de foto's ook.......geniet er nog maar van lieverds xxxx