Op naar de burcht

Italië, Castelsardo

Vandaag wordt er regen verwacht dus na het ontbijt gaan we op pad. Dit maal richting Castelsardo. Castelsardo is een oude vestingstad boven op een berg. Gesticht in 1102 door de Genuese familie Doria. In de deuropeningen van hun huisjes zitten vrouwen manden te vlechten die wij, touristen, kunnen kopen voor een habbekrats. Er zitten mooie manden tussen maar we hebben alleen handbagage mee dus daar kan echt geen mandje meer bij. We lopen een route door de oude stad en bezoeken de kathedraal en de kerk Santa Maria delle Grazie, waar in de goede week een processie plaats vind. Ook bezoeken we de burcht zelf waar je bovenop schitterend uitzicht over zee hebt. Ook zien we donkere wolken aankomen. Na de oude stad te hebben bekeken, vertrekken we naar de voet van de berg om een broodje te eten en wat te drinken aan de haven. De eerste druppels water vallen en er staat een stevige bries.
Via Porto Torres vertrekken we weer richting Alghero. Het weer wordt slechter en slechter. Eerst maar een even uitrusten in ons huisje. En het regent, en regent, en regent. Het spoelt over de weg. We wilden uit eten gaan maar om nou heel Alghero door te lopen om een eetgelegenheid te vinden en zeiknat te regenen, nou nee, dank je. Dus weer hup de Cactus in en met gezwinde spoed naar de Lidl. Pa Broek heeft zijn zinnen gezet op een Frutti di mare met rijst. Na een rondje door de winkel passen we het plan een beetje aan. We nemen de Frutti's mee, tomatensaus, pasta, zak groente. Een beetje vreemde combinatie maar ik maak er een Frutti di mare, zeebanket, pastasaus van met groente. Alles zonder knoflook zodat iedereen dit kan eten. Voor mezelf een beetje saus met mozarella en spekjes en voila, een heerlijke in elkaar geflanste maaltijd. Op dit moment regent het nog steeds. Jammer, maar het is niet anders. Morgen hopen op droog weer.

Wat jammer is dat lieverds. Hier schijnt al 2 dagen de zon volop. En ik zit nu in mijn eigen huisje in de troep. Geen douche en wel toilet maar met emmer water doorspoelen. Een slaapkamer waar ik net nog mijn bed kan vinden, en de huis kamer vol geplakt met plastic en karton op de vloer. 2 dagen bij RO gezeten met de mannetjes. Vanaf maandag weer de hele week in RO zijn huis tot 16.00 uur. Dan zijn de werkmannen weer weg. Iedere dag zijn ze er van 07.00 tot 16.00 uur. 2 weken duurt het met de badkamer, toilet, meterkast wordt ook vernieuwd en alle elecrtrische-en waterleidingen worden ook vernieuwd. Veel plezier jullie xxx