Ontdekkingsreis in en buiten het resort.

Egypte, Hurghada

Gisteravond om half 10 aangekomen in het resort. We hebben kamer 1411. Eerst zijn we geketend zodat we overal kunnen eten en drinken. Het is aan de frisse kant. Spullen naar de kamer en snel nog even wat eten in La Marche, een van de 5 restaurants op het resort. Daarna douchen en slapen. Gewoon moe dus!

Vroeg wakker, wachten tot de zon opkomt. En daarna richting Castello. Weer een ander restaurant, voor het ontbijt. Dit restaurant ligt in de zon dus prima. Iedereen rent hier voor je dus ook snel koffie en jus d'orange gekregen. De wandeling naar het strand was dus welkom. Gekeken bij de pier en bij de bedjes met windschermen. Met de boot terug naar het begin van het resort. Om kwart voor 12 de reisleidster, dus even afwachten. In een Starbucksachtige koffietent heerlijke cappucino gedronken en gekeken bij de Spa. Dat was nogal prijzig, dus niet gedaan.

In de lobby met twee Nederlanders zitten praten, tenminste, zij praten en wij luisteren. Enthousiaste brabanders die veel te vertellen hadden. Later de reisleidster die de nodige informatie gaf. Ondertussen ook nog wifi codes gescoord. Tijdens de lunch bekeken welke excursies we wilden doen en daarna Fahid geapt om te bespreken. Die kwam direkt naar ons hotel. Het wordt mirgen snorkeltrip, donderdag prive excursie naar Luxor en zaterdag quad rijden.

Na al het geregel even een aantal uurtjes naar het strand om, tien het begon af te koeken, een wandeling te maken richting Senzo mall. Een winkelcentrum. En wij maar lopen en lopen, verkeerde kant op dus. En weer terug naar hotel na een paar kilometer lopen, is het gewoon rechtdoor de straat in. Er gaat een gratis treintje. Er zitten al Duitsers in en wij gaan achterin zitten. De chauffeur zet de Duitse schlagers op en met knipperende lichten en veel herrie gaan we op pad. We weten niet hoe snel we er weer uit moeten bij het winkelcentrum. Terug gaan we lopen. Drama dit zeg!

Terug in hotel gaan we naar het Aziatische restaurant. Even eten en nu chillen op de kamer. Morgen snorkelen!

Christel dit word weer een weekje voor mij van lekker mee genieten van jouw vakantie.

Ria classen 2017-01-23 20:25:12

Het programma ziet er goed uit lieverds, veel plezier 😘😘😘

hanny 2017-01-24 09:44:04

Dus nu zijn jullie in het land "van de geiteneukers (volgens Jan). Ik hoop dat jullie leukere dingen kunnen beleven en meemaken dan toen wij daar in dat land waren geweest. En dat het weer mee wil werken. Heel veel plezier en als het enigszins kan, moeten jullie de excursie proberen te gaan doen "om Mozes te gaan zien".... Groetjes van ons tweetjes