Hop on Hop off Capetown

Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een goede nachtrust hebben we even rustig aan gedaan. Aan het ontbijt onze ervaringen met de haaien uitgewisseld met twee Amerikanen, die dezelfde dag naar de haaien zijn geweest maar geen haaien hebben gezien. Ons indrukwekkende filmje laten zien aan de Amerikanen en de 4 Nederlanders die in hetzelfde guesthouse zitten en daarna naar het Waterfront om tickets te halen voor de Hop on Hop off bus. De meest makkelijke manier om zoveel moogelijk van Kaapstad te zien in een dag. Morgen is het alweer vertrekdag richting Dubai en dan naar Nederland terug waar we overmorgen weer voet op Nederlandse bodem zetten.

Bij het Waterfront aangekomen zijn we verkeerd gelopen. Wel weten we waar morgen, wanneer het weer het toelaat, de boot vertrekt richting Robbeneiland. Daar hadden we thuis al tickets voor geregeld en maar goed ook. De boten zitten vol. Maar we komen bij de clock tower aan waar de tweede stop is van de rode lijn. Tickets kopen we bij de chauffeur en we beginnen met de eerste rondtour. Deze gaat door de stad maar ook naar de tafelberg, die gesloten is. Tenminste, de kabelbaan en daarna langs de kust weer terug. We stappen uit bij Greenmarket square waar een markt is waar we nog een aantal souveniers kunnen kopen. het grote onderhandelen is weer begonnen en na een aantal randen uitgegeven te hebben zijn we weer wat souveniers rijker. We lunchen even bij Wimpy en gaan dan met de gele lijn verder. De Downtown route die ongeveer een half uur duurt. Kaapstad is een grote stad met nog veel Nederlandse namen uit de tijd van de VOC. We rijden dus bijvoorbeeld met de bus door de Heerenstraat. Verder zien we de verschillende wijken van Kaapstad. Na de gele lijn pakken we ook nog de blauwe lijn en gaan met deze route richting Kirstenbosch, Houtbaai, townships en zo weer terug naar Waterfront, bijna twee uur later. Daar lopen we de verschillende shoppingmalls door en we eten Thaise noodels bij het foodcourt. Taxi terug naar het guesthouse en alvast de koffer inpakken. Alle souveniers erin en dan gewoon nog steeds ruimte overhouden in de koffer. Morgen weer terug naar huis :(