Rocky Mountain National Park

Verenigde Staten, Rocky Mountain national park, Colorado

22 juni 2014

Na een hele slechte nacht weer erg vroeg wakker. Vannacht was Jacco's luchtbed helemaal leeg gelopen en hij moest op een matje op de grond. Niet de meest comfortabele manier van slapen. En natuurlijk gingen gisteravond de Hilbillies, zoals Jacco de Amerikanen in grote pick-ups noemt, heen en weer rijden door de creek die door de regen die de hele tijd viel weer vol stond met water. Weer heel wat regen en onweer. En als dat even stopte dan hoorde we de treinen die verderop langskwamen en de hele nacht toeteren voor een viaduct. Dus om half 8 waren we weer supersnel ingepakt en door naar onze volgende bestemming. Nebraska.....het was me niet echt een genoegen..... We moeten ongeveer 500 kilometer rijden naar onze volgende bestemming, Rocky Mountain National Park. Een lange recht toe recht aan weg met, na twee uur gereden te hebben, nog steeds geen koffiestop. Wel eindelijk een tankstation. En ineens uit het niets.....we komen Morris binnenrijden en ineens is daar een Subway!!! Koffie!!!!! Ontbijten!!! Met volle buiken gaan we verder. Jacco heeft het eerste gedeelte gereden en toen hij zijn powernap moest doen heb ik het stuur overgenomen tot Fort Collins, Colorado. Daar in de visitorcenter veel informatie over Colorado gekregen. Jacco neemt het stuur weer over want we gaan de bergen in. Niet mijn favoriet om te rijden in verband met mijn hoogtevrees, Via Loveland, wat een groot outletdorp blijkt te zijn naar Estes park waar aan het eind de entree zit naar Rocky Mountain National Park. Onze America the beautifulpas werk weer voor de ingang en we gaan naar Moraine park campground. We krijgen een mooie plaats toegewezen en hoppa, binnen een minuut staat ons tentje weer. Maar daar rijst een probleem.....onze Action luchtbed opblaaspomp die op de aansluiting in de auto werkt blaast zichzelf op en doet het niet meer. Dus wij weer op zoek naar een opblaaspomp. Deze hebben we gevonden in Estes, eentje op batterijen. Nu kunnen we overal de luchtbedden opblazen. We rijden nog een rondje door het park en we zien veel herten, eekhoorns en een konijntje. De herten lopen zelfs over de camping bij ons. Jacco maakt weer een vuurtje en we maken zelf broodjes hamburger. De avond is bijna om en het is eigenlijk de hele dag lekker weer geweest. Nu maar hopen dat het morgen ook weer zo is want we blijven hier twee nachtjes.....

23 juni 2014

Om 5 uur wakker, moest natuurlijk weer eens plassen. Het begon al licht te worden dus ik waagde me naar de wc, die wel een eindje lopen was. Halverwege was ik gedwongen te stoppen omdat er een groot hert met 2 reeen van plan was over te steken op de camping. Ik heb ze even rustig hun gang laten gaan zodat z verderop konden grazen. Jacco was ook vroeg wakker en besloot om even een stukje te gaan lopen. Eerst met de auto en dan lopen. Laat ie nu de tijd vergeten zijn....om 8 uur was hij weer terug. In de tussentijd kon ik niks doen omdat alle spullen voor het ontbijt in de auto lagen in verband met de beren. Ik heb wel daardoor voor de tent in het zonnetje gezeten en naar de kolibrietjes gekeken die van bloem tot bloem gingen voor de tent. Broer konijn kwam ook weer voorbij en de chipmuncks waren ook weer present. Toen Jacco terug was even lekker ontbeten en daarna de Trail Ridge Road op. Dit was een lange en soms enge weg omhoog naar een skigebied. deze post lag op 3650 meter hoog. Onderweg weer veel dieren gezien zoals berggeiten, elanden, marmotten en herten. Ook het uitzicht was adembenemend, letterlijk, want we zaten op een hoogte waar de lucht ijler werd en de ademhaling gedoseerd moest worden. De weg omhoog en zeker ook omlaag was niet erg prettig in verband met de grote hoogte. Maar......I made it to the top!!!!!Van de Rocky Mountains nog wel. meteen even een t-shirt gekocht waar dat ook op staat. Na beneden te zijn aangekomen hebben we nog een route gevolgd en die kwam uit in Estes park. Boodschappen gedaan voor de avond, vlees voor de firepit en sla. Daar nog even een ijsje gegeten en naar de winkels gekeken. Terug op de camping gebeurde er onderweg naar de wc een ramp. Mijn fijne sandalen begaven het, tenminste eentje ervan. En natuurlijk geen andere sandalen mee. Dus weer terug naar Esters park naar de outdoor winkel. Meteen twee paar Teva sandalen gekocht, kan ik in ieder geval vooruit. En ja, op de camping aangekomen begon het ondertussen te regenen. Daar ging onze barbeque voor de avond. En je raad het al.......weer in de auto richting Estes park. Gegeten bij de Mexicaan. maar eerst nog even bij een John Denver look a like staan kijken die in het park aan het optreden was. Op de terugweg weer naar het veld met herten gekeken en daarna met een volle buik lekker slapen.