Fuerteventura, here we come!

Spanje, Costa Calma

Het verhaal begint eigenlijk de 6e al. Om 12 uur in de trein gestapt richting Den Helder. Half 3 door Peggy met taxi van het station gehaald omdat het gewoon noodweer was. Online ingecheckt bij Transavia en daarna de laatste boodschappen gehaald en pizza besteld bij Domino's. Dat ging niet goed, verkeerde pizza. We mochten hem houden en toen hadden we ineens 3 pizza's. Maar goed. We hadden in ieder geval genoeg. Dan maar Peggy's koffer inpakken. Wat blijkt nou, heeft ze een handbagagekoffertje tot zijn nok toe ingepakt en dan nog niet door hebben dat die koffer wel erg klein is. De grotere van zolder gehaald en opnieuw inpakken. Het past allemaal een stuk beter. Zelfs nog wat ruimte over voor souveniers. Maar even goed slapen want morgen begint onze reis naar Fuerteventura. Het weerbericht is goed. 24 graden. We zullen zien.

Om 9 uur worden we door de taxi opgehaald en op het station afgezet. Inchecken op station en onderweg naar Sloterdijk waar de overstap is naar Schiphol. Op tijd heen in verband met extra controles. Op Schiphol aangekomen brengen we meteen de koffers weg en gaan we door de douane. Bodyscan en hoppa, erdoor. Geen centje pijn. Zelfs Peggy met haar kunstknie mocht er gewoon door. Hoezo extra controles.

Even lunchen bij de Burger King en dan boarden. We vertrekken in een file van vliegtuigen richting Fuerteventura. Vlucht begon erg schokkering met hier en daar een luchtzak. Een achtbaan is er niks bij....en dan de " lange vlucht". Je krijgt er een houten kont van. Om kwart over 6 Spaanse tijd komen we aan. Koffers ophalen en naar de balie waarvandaan we naar onze transferbus worden gestuurd. Bijna 3 kwartier gewacht totdat iedereen in die bus zat. En op weg.....

We zien direkt al veel bergen op het eiland en zand, veel zand. Wel erg schoon en goed onderhouden. En geiten, Aloe Vera en Olijfbomen. Half 9 's avonds arriveren wij in hotel Royal Suite in Costa Calma. We worden allereerst naar de eetzaal gestuurd omdat het diner tot 9 uur is en we daarna alleen nog maar brood kunnen krijgen. Snel eten dus. We zijn bekaf maar we eten wat vis en salades. Dan weer naar de balie en de sleutel van onze kamer halen. Kamer 3010. We krijgen ons All Inclusive bandje om en zijn direkt voor een week geketend.

Daar gaan we, in het donker zoeken naar onze kamer. De hofjes met " appartementjes" liggen in een hoefijzervorm maar de bewegwijzering is niet je van het. Maar toch gevonden. We hebben een slaapkamer, apart woongedeelte, koelkast, badkamer en een zitje buiten. Veel ruimte. Heerlijk hoor! En elke avond entertainment. Deze avond is het een soort Ladiesnight. Met hele vreemde spelletjes. We bestellen een cocktail en de barman gooit er van alles in. Zo zeg! Die knalt er meteen in! Zeker omdat we moe zijn. Terug in de kamer lekker douchen en slapen. Tot morgen!

Leuk van achter naar voor reisverslagen doorlezen. Leuk geschreven. Dat scheelt! Eten en drank komen gelukkig weinig voor in jullie dagactiviteiten... Cheers!