Peage, Peage, wat maak je me nou!!!

Frankrijk, Roz-sur-Couesnon

Vandaag is het zover! Het is weer vakantie!!! De auto is volgepakt, er kan niets meer bij. We vertrekken om 6 uur in een mistige omgeving. En dit blijft zo totdat we de Belgische grens over zijn. Daar wordt het zicht beter, maar nog steeds mist en ongeveer 17 graden. We gaan onderweg naar de eerste camping van deze toer. Roz sur Couesnon. En de reden......Mont st. Michel.
Maar om daar te komen moet je na Belgie ook nog Frankrijk door. Peage na peage....we zijn failliet voordat we op de camping aankomen. En het ergste was nog dat ik niet bij de kaartjesmachine on komen met mijn korte armpjes, en ook niet bij de betaalautomaat. Elke keer uit de auto, knoppies indruken en dan er weer in. Maar ach, het werkte wel. Totdat Jacco reed en het zijn beurt was om de peage te betalen. En laat nou zijn pas in het apparaat blijven zitten. ....Kon ik er weer uit om de meneer die in een hokje zat en mensen met een caravan achteruit liet rijden in een lange rij, op te snorren en te laten helpen bij het apparaat. Hij stopt het kaartje er in en voila!! De creditcard komt er gewoon uit. Bijzonder dus.

We zijn mooi op tijd, half 4 komen we aan. We halen onze chip om door de poort te mogen en zoeken een goede plek uit. Snel zetten we onze supersonische tent op. Luchtbedden opblazen (die van Jacco is wel erg groot), tarp opbouwen, stoeltjes uitklappen en we zijn er klaar voor. Gereserveerd voor het diner bij het restaurant van het hotel om 7 uur. Dus eerst op zoek naar een supermarkt voor de eerste Franse kaasjes en spullen voor de maaltijd voor morgen. En misschien alvast een glimp van de mont. Nou, de eerste dingen zijn gelukt de mont zien is een iets ander verhaal want dan moet je alvast voor veel geld parkeren. Terug op de camping is het ondertussen tijd voor het diner. 3 gangen nog wel en het is erg veel, maar wel lekker. Ik zit propvol! Daarna is het bedtijd, even douchen, wat ook een belevenis is om jezelf in te zepen en een knop ingedrukt moet houden, en dan lekker slapen. Onze eerste nacht op de camping.

Goed begin van de vakantie, leuk te lezen. Ik loop een beetje achter, pas 2 dagen thuis.......