Viva Las Vegas!

Verenigde Staten, Las Vegas

9 juni 2014

We zijn er.....Las Vegas...

Vrijdagmiddag 6 juni 2014...het is zover...afscheid van mijn collega's. VAKANTIE!!!
Zaterdag alles schoonmaken,koffer inpakken en wachten op de zondagochtend. Kootje is al naar zijn logeeradres.
Zondag om 10 voor 6 in de morgen worden we opgehaald door pa en ma Broek om ons naar Schiphol te brengen waar we om half 8 aankwamen. Electronisch ingechecked en koffers afgegeven. Ook elektronisch door de douane, dat was nieuw voor ons. Maar heel praktisch.

Na een ontbijtje bij MC Donalds, je moet immers alvast oefenen, naar de gate waar we ons USA kruisverhoor krijgen over wat we gaan doen, wie er aan onze koffers hebben gezeten en of we geen boefjes zijn....gelukt....we mogen door de bodyscan....ook gelukt. Alles loopt voorspoedig.
Ik mag eerder het vliegtuig in dan Jacco, ze hebben een systeem dat je op nummer naar binnen mag. We zitten met zijn tweetje op een rij van 3 personen en er komt niemand bij...lekkr veel ruimte.

Vlucht was uitstekend verzorgd door United. Lekkere lunch, veel drinken, een ijsje en nog eens een snackbox met een lekker broodje voordat we in Houson gingen landen. Foto's gemaakt vanuit het vliegtuig toen we over Canada vlogen.

Op tijd aangekomen op Houston International Airport. De nodige douaneposten doorgegaan, dat duurt altijd even want je moet vingerafdrukken afgeven en ze scannen je oog. Koffers weer afgeven voor onze tweede vlucht en even wat bij de foodcourt gegeten. Het werd Panda...
Ruim op tijd weer ons volgende vliegtuig in om door te gaan naar Las Vegas. Het was een krap vliegtuig, ik zat in het midden klem tussen twee mannen in die ook totaal klem zaten en het was er " bloody hot". Dat waren lange uren.......

Over de Grand Canyon aan komen vliegen is wel erg mooi. Foto's gemaakt natuurlijk...Op tijd geland op McCarran International Airport. Gelukkig geen douane meer hier dus met een treintje naar de andere kant van het vliegveld om onze koffers op te halen. Met de koffers naar de Car Rental Bus die ons netjes bij Alamo afzet. We waren meteen aan de beurt en na de nodige plechtigheden, op naar de auto. Het is een gigantisch grote auto, een Chrysler 200. Als daar niet alles inpast, dan weer ik het ook niet meer.
Op naar het hotel en even wennen aan het Amerikaanse verkeer, wat vrij gestuctureerd is. Over de " strip" naar ons hotel. Het Wyndhan Grand Desert waar wij twee nachten zullen verblijven. We zitten in Tower 2 op de 10e verdieping. Een appartementje wat overcompleet is. Er zit zelfs een wasmachine en droger in. Jacco maakt meteen de " complimentary" popcorn klaar en we zetten koffie. Even bijkomen. het tijdsverschil begint al als een bom in te slaan. We zijn 8 uur terug in de tijd gegaan.

Doordat we buiten al die flikkerende lichtjes ziet, is Jaco niet meer te houden. Hij zal en moet naar de strip om de sfeer te snuiven. Moe als we zijn stappen we in het pendelbusje die ons bij Harra's afzet. Het is buiten 40 graden dus we maken hier graag gebruik van. Slenterend langs de strip lopen we weer terug naar ons hotel. Omdertussen is het half 10 's avonds en zijn we bekaf. na 24 uur op te zijn geweest is het tijd om te slapen....Morgen onze kampeerspullen verzamelen bij de Walmart. En ja, het is zo'n Walmart waar gisteren 2 politieagenten zijn doodgeschoten in Las Vegas. Goodnight everybody....