Pothole road

Zuid-Afrika, Coffee Bay

Vanochtend vroeg wakker na goed geslapen te hebben na het Sanipass avontuur en het buffet daarna in het hotel. De ramen van de auto zijn stijf bevroren!! Dat wordt krabben!!! We hebben een lange weg voor de boeg, naar de kust. Coffee bay. En wat een dramaweg, zeg!! Jacco heeft ons door overbevolkte dorpjes en steden gemanoevreerd tussen de mensen en dieren op de weg door. Daar kwam ook nog eens bij kijken dat we door zwart Zuid Afrika rijden waar het lastig is om een rustplaats te vinden. En toen het laatste gedeelte......Potholes all over the place. Soms gaten in de weg waar je doorheen moest omdat er aan de andre kant geiten, koeien schapen of mensen liepen. Ik was dolblij toen we in Coffee Bay aankwamen.

Daar aangekomen kwamen we een groepje Duitsers tegen die ook bij ons in Drakensberg zaten. Verbazing alom natuurlijk. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is. We hebben weer eens een upgrade gehad. We zitten in een wat eigenlijk een familiekamer is dus twee kamers aan elkaar. Een slaapkamer en een kleedkamer dus. Snel de schoenen uit en de slippertjes aan. Het is hier een betere temperatuur dan in Drakensberg en we zitten direkt aan de zee!! Heerlijk!

We regelen eerst excursies voor morgen. Met een Jeep naar Hole in the wall en in de middag hebben we een wandeling van twee uur door Coffee Bay met een gids. Daarna het strand op waar ik direkt belaagd wordt door vrouwtjes die armbandjes zitten te maken. Eerst maar eens een stukje wandelen. Op de terugweg wachten ze me weer op en ik heb van alle 4 maar een armbandje gekocht. Toen even languit op de ligbedden wat drinken en dan gebeurt het.....Jacco spot in de verte een walvis. Ik haal de verrekijker en ja hoor!! In de verte komen de bultrugwalvissen uit het water zetten. Check, ook deze weer toegevoegd aan ons lijstje dieren. Ben benieuwd wat morgen ons weer zal brengen.