Oud en nieuw, maar dan met betere temperatuur

Spanje, L'Estartit

Rustig dagje vandaag. Eerst maar eens naar de markt. Strandjurkje gekocht en een yoghurtijsje gegeten. Nog even op zoek naar een boot voor een snorkelsafari. We komen terecht bij de divingschool die op onze camping zit. Er staat een Nederlands meisje in die net begonnen was. Had haar baan bij de gemeente Amsterdam opgezegd om in Spanje te gaan werken. En wij waren de eerste waaraan ze een tripje verkocht. Morgen gaan we dus snorkelen bij de Ill Medes eilanden. Deze liggen voor de kust van L'Estartit. Maar daar morgen meer over. We hebben tijd over en gaan naar ons favoriete snorkelstrand. Wat een mooie vissen hebben we gespot.
'S avonds uit eten. Mixed grill. Mijn hemel wat een bord vol. Maar wel lekker. Ondertussen is het half 10 en het is Sant Joan. Het begin van de zomer. Het vuur zou om half 10 aangestoken worden. Maar goed. In Spanje loopt alles altijd anders. We zitten dus gewoon anderhalf uur te wachten ondertussen steekt iedereen vuurwerk af. Er valt van alles te zien. Dan wirdt het terrein vrij gemaakt door 4 politiemannen. En dan begint de vuurwerkshow. Prachtig. En het vreugdevuur was geïntegreerd in het vuurwerk. Aan het eind liep het zo dat het vuurwerk het vreugdevuur aanstak. Geweldig. Er was ook nog een optreden van een feestbandje. Goede band, vreselijk slechte zanger. Half 1 terug op de camping. Het was net oud en nieuw, alleen met betere temperaturen.

Leuk is dat en gezellig, tot volgende verslag 😍😎💋

hanny 2016-06-25 17:27:20

Leuk om de verslagen te lezen van jullie vakantie Christel! Je schrijft leuk. Fijne vakantie verder.